ChristenUnie Enschede onderscheiden door D66 voor dualisme

maandag 17 mei 2004 12:33

Jan van der Graaf 'meest duale raadslid'

De afdeling Enschede van D66 heeft een prijs ingesteld voor mensen of organisaties, die zich op een bijzondere wijze verdienstelijk hebben gemaakt. Dit in het bijzonder voor mensen die zich ingespannen hebben voor het transparanter maken van het openbaar bestuur en betrokkenheid van mensen bij de democratische besluitvorming.

Dit jaar is het thema "Dualisering" en de prijs zou gaan naar het "meest duale raadslid" van de gemeente Enschede. De jury bestond uit een aantal onafhankelijke mensen, die nauw bij de gemeente betrokken zijn of waren. De prijs is uitgereikt op maandag 10 mei 's avonds om 18.30 uur door Burgemeester Jan Mans in de mooiste zaal van het stadhuis, de Mozaiekzaal.

In een gloedvolle speech zette als eerste de heer Evert Westerbeek, fractiemedewerker van D66, het doel van de prijs uiteen. Daarna heeft Burgemeester Mans op zijn eigen bekende wijze verschillende duale raadsleden genoemd als hele goede duale raadsleden.

Maar de beste is geworden: ChristenUnie-fractievoorzitter Jan van der Graaf! Hij was er beduusd van, maar ook heel erg mee ingenomen. De prijs, gemaakt door een kunstenaar, stelt een beeld voor, die het oogmerk heeft ruimte te scheppen. Het kunstwerk siert nu de ChristenUnie fractiekamer.

In het land

Reacties op 'ChristenUnie Enschede onderscheiden door D66 voor dualisme'