ChristenUnie Nunspeet speelt beachvolleybal

maandag 12 juli 2004 12:26

Door: Frank Visser

ChristenUnie Nunspeet nam eind juni deel aan een populair beachvolleybaltoernooi op het marktplein in Nunspeet. Voor deze gelegenheid werd het marktplein omgetoverd tot een enorm strand met palmbomen en al.

Rolf Diepeveen, bestuurslid: “Wij proberen hier in Nunspeet om de leden en andere belangstellenden meer bij de politiek te betrekken, maar dat is best lastig. Zou dat misschien dan toch komen door dat ietwat stoffige, serieuze imago, vroeg ik mij af? Ik kwam tot de conclusie dat we misschien eens iets moesten gaan doen dat helemaal niets met politiek te maken heeft. Iets leuks waar je ook anderen enthousiast voor kunt krijgen. Aan het jaarlijkse Beachvolleyball toernooi doen rond de 70 teams mee in verschillende klasses. De teams bestaan meestal uit vrienden, buurtbewoners, familie, sporters, etc., maar een politieke partij had nog nooit meegedaan.”

Groepsfoto volleybalteam ChristenUnie Nunspeet

Op de foto: Rolf Diepeveen, Wilco Leeflang, Jan Willem Dollekamp, Jolanda Pieltjes en Janet Dollekamp. De andere deelnemers waren: Marieke Duim, Gert van de Berg en Geerlof van Loo.

Voorzichtig peilde Rode bereidheid bij een aantal mensen om mee te doen en toen bleek dat het idee enorm aansloeg. “Negen mensen hebben uiteindelijk meegedaan in het ChristenUnie team, en vele anderen hebben ons aangemoedigd met spandoeken en al. De volleyballers droegen shirtjes van de ChristenUnie en we hebben met elkaar veel plezier gehad. Over de resultaten van ons team waren we niet eens ontevreden: van de zes wedstrijden hebben we er één gewonnen en één gelijk gespeeld!”

Er kwamen veel positieve reacties. “Alleen de wethouder sportzaken stond er een beetje zuur bij te kijken, maar ja, die is dan ook van een andere (minder sportieve) partij! We doen zeker volgend jaar weer mee. Heel goed voor de onderlinge band, voor de betrokkenheid van de leden en, hoewel dat niet ons hoofddoel was, misschien toch ook wel een beetje voor het imago van de ChristenUnie!”
In het land

Reacties op 'ChristenUnie Nunspeet speelt beachvolleybal'