ChristenUnie Flevoland opent website voor inspraak omgevingsplan

donderdag 23 september 2004 19:20

De provincie Flevoland zal in 2006 een nieuw omgevingsplan vaststellen. In de aanloop daar naar toe kunnen geselecteerde burgers daarover meepraten in een burgerjury. Voor de Statenfractie van de ChristenUnie is deze vorm van burger-betrokkenheid echter onvoldoende.

ChristenUnie Flevoland wil daarom de provincie in om met burgers te praten over wat hen bezighoudt. Het omgevingsplan maakt namelijk ook keuze's voor de toekomst, of legt gemaakte keuze's vast: hoe groot wordt Almere, hoe schoon is de provincie, zijn het IJsselmeer en Markermeer voor de beroepsvisserij of voor de recreatie, mogen er nog woningen gebouwd worden in de kleine dorpen, welke voorzieningen kunnen behouden, versterkt of verkregen worden. Allemaal zaken waarvan de ChristenUnie Flevoland denkt dat ze voor de inwoners van de provincie belangrijk zijn.
In aansluiting op de 'normale' contacten heeft de fractie van de ChristenUnie daarom een internetsite geopend waar iedereen die dat wil mee kan praten over actuele zaken met betrekking tot het omgevingsplan: http://www.omgevingsplanflevoland.nl

Inmiddels zijn een tweetal discussies geopend, de bedoeling is dat er op korte termijn (en daarna in de toekomst regelmatig) nieuwe discussies worden toegevoegd.

Wanneer u op de hoogte gehouden wilt worden van de gebeurtenissen op http://www.omgevingsplanflevoland.nl, dan kunt u zich via de site zelf aanmelden voor een nieuwsbrief.
In het land

Reacties op 'ChristenUnie Flevoland opent website voor inspraak omgevingsplan'