Pas in mei tijd voor bezwaar marathon Rotterdam

donderdag 25 november 2004 21:21

Bron: Reformatorisch Dagblad

ROTTERDAM (ANP) – Ondanks bezwaren van kerkgangers, start de Rotterdam Marathon ook in 2005 weer om 11.00 uur. Een officieel ingediend bezwaarschrift tegen de starttijd, kan pas in mei, een maand na de marathon, worden behandeld.

Raadslid A. Vlaardingerbroek (ChristenUnie–SGP) heeft donderdag vragen gesteld over de gang van zaken. Hij wees burgemeester en wethouders van Rotterdam erop dat de beantwoording van brieven en behandeling van bezwaren sneller moet.

„Het komt nogal ludiek over dat de brief van de beroepscommissie wordt afgesloten met de zin: Als er aan uw besluit geheel of gedeeltelijk wordt tegemoet gekomen, moet de uitvoering van het besluit ongedaan worden gemaakt." De marathon is dan immers al gelopen.

Vlaardingerbroek noemt de tijdrovende gang van zaken „knullig". Als fractievoorzitter van ChristenUnie–SGP stelde hij eerder dit jaar vragen over de vervroegde starttijd van de Rotterdam Marathon die kerkgangers overlast bezorgde. Kerken en burgers die eveneens reageerden, kregen volgens hem nooit antwoord.
In het land

Reacties op 'Pas in mei tijd voor bezwaar marathon Rotterdam'