ChristenUnie-SGP Rotterdam tegen ruimere winkeltijden

vrijdag 10 december 2004 11:15

Bron: Reformatorisch Dagblad

ROTTERDAM - De ChristenUnie/SGP in Rotterdam neemt afstand van het besluit van het college van B en W om te bevorderen dat de winkelopeningstijden verruimd worden. Fractievoorzitter A. Vlaardingerbroek heeft dat het college kenbaar gemaakt.

Vooruitlopend op een wetswijziging wil Rotterdam een proef van drie jaar houden om met name op zon- en feestdagen de winkels langer open te houden. Een verruiming van de wet zou veel economische kansen bieden en veel onbegrepen belemmeringen wegnemen, aldus het college. Dat zal de inzet op handhaving en controle doen verminderen.

Vlaardingerbroek vindt dat het college wel erg ver voor de muziek uit loopt. Hij is gepikeerd dat het college voor een dergelijk besluit de gemeenteraad niet heeft geconsulteerd, zoals was toegezegd. Volgens Vlaardingerbroek is het collegebesluit niet slechts van toepassing op de winkelsluitingswet, maar is hier ook de zondagsrust mee gemoeid. „Bekend is dat het college hier toch al een loopje mee neemt, gezien evenementen als de Rotterdam Marathon, die steeds vroeger op zondag mag beginnen”, zegt hij.
In het land

Reacties op 'ChristenUnie-SGP Rotterdam tegen ruimere winkeltijden'