ChristenUnie organiseert achterbanbijeenkomst missie Afghanistan

foto Defensie - afghaanse politie op trainingmaandag 17 januari 2011 11:19

De ChristenUnie gaat zaterdag op de Vriendendag in gesprek met leden en belangstellenden over het kabinetsvoorstel voor de politietrainingsmissie in de provincie Kunduz in Afghanistan. Tweede Kamerlid Joël Voordewind: ,,De fractie wil op zorgvuldige wijze een besluit nemen of we de missie wel of niet steunen. Daarom spreken we dinsdag met deskundigen uit onze achterban en gaan we zaterdag in gesprek met onze leden en sympathisanten.”

Volgende week vindt de hoorzitting met deskundigen en het debat over de missie plaats in de Tweede Kamer. Voordewind: ,,Ik heb nog veel vragen over de meerwaarde van deze missie, de veiligheid van de mensen die we erheen sturen alsook de financiering ervan. Die vragen komen tijdens de hoorzitting en het debat aan de orde. Daarna zal de fractie haar eigen afweging maken.”

De achterbanbijeenkomst is onderdeel van de Vriendendag op zaterdag 22 januari in het Tweede Kamergebouw in Den Haag. De bijeenkomst is van 11.00-12.30 uur en Joël Voordewind is hierbij aanwezig. Aanmelden voor deze bijeenkomst is vereist en kan via www.christenunie.nl/vriendendag.

Joël Voordewind
Partij

Reacties op 'ChristenUnie organiseert achterbanbijeenkomst missie Afghanistan'

Hollander, L. (Rens) den [108161]
Geplaatst op: 17-01-2011 23:52
Het Nederlandse volk heeft te maken met een bezuinigingsoperatie van 18 miljard Euro. In dit verband past ook bescheidenheid met het gaan doen van een missie in Afghanistan. De vorige operatie in Afghanistan heeft de Nederlandse belastingbetaler al genoeg gekost.
Ik vind daarom dat de CU aan deze missie geen steun moet geven.

Rens den Hollander

Nieuwsarchief > 2011 > januari