ProRail sloopt Dokkumer Lokaaltje

actie spoorlijn dokkumer lokaaltjevrijdag 18 februari 2011 17:38

De ChristenUnie wil dat Prorail stopt met het slopen van het laatste stukje authentiek NFLS spoor bij Dokkum. Tweede Kamerlid Arie Slob heeft schriftelijke vragen gesteld over aan de minister Schultz van Infrastructuur & Milieu. Prorail dreigt met het opbreken van de lijn, plannen om delen van het spoor te reactiveren als museum de nek om te draaien. De stichting die de spoorfietsen en museumtrein wil introduceren zou hierdoor op extra kosten worden gejaagd door Prorail.

Vragen van het lid Slob (ChristenUnie) aan de minister van Infrastructuur & Milieu over het Dokkumer Lokaaltje.

1. Bent u bekend met de sloop door ProRail van het laatste stukje authentiek NFLS spoor (Dokkumer Lokaaltje)?
  2. Klopt het dat er plannen zijn om delen van deze historische spoorlijn te reactiveren als museumlijn en dat om het project te promoten binnen enkele maanden zou worden gestart met spoorfietsen tussen Stiens en Jelsum?
  3. Wat is de reden dat ProRail dit spoor nu opbreekt?
  4. Klopt het dat hiermee de stichting die de spoorfietsen en de museumtrein wil introduceren hiermee op extra kosten wordt gejaagd om het spoor weer terug te krijgen?
  5. Bent u bereid ProRail te vragen onmiddellijk te stoppen met de sloop? Zo nee, waarom niet?
  6. Bent u bereid deze vragen voor 1 maart te beantwoorden?
Arie Slob
Verkeer & Vervoer