Slob biedt Lemster visser duurzaam visserijplan aan

20110219-arie-slob-biedt-visserijplan-aanzaterdag 19 februari 2011 17:47

Arie Slob, Tweede Kamerlid van de ChristenUnie, heeft zaterdag het tienpuntenplan voor duurzame visserij aan noordzeevisser Willem Toering aangeboden. In dit tienpuntenplan doet de ChristenUnie voorstellen om de visserijsector te helpen verduurzamen. De overhandiging vindt plaats in de Nieuwe Vissershaven in Harlingen op de LE 62, het schip van Toering. Om half drie is Slob in de haven aanwezig.

Het tienpuntenplan voor de visserij wordt tevens overhandigd aan Klaas Dankert, voorzitter van het gebiedsplatform vissersgemeenschappen Fryslân.

De ChristenUnie fractie in de Tweede Kamer heeft onlangs het tienpuntenplan voor duurzame visserij aangeboden aan staatsecretaris Bleker. De fractie vindt dat er extra ingezet moet worden op de verduurzaming van de visserij.

Bevorderen van duurzame visserij is ook een van de speerpunten uit het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie Fryslân. Vorig jaar pleitte de ChristenUnie in de Friese Staten met succes voor het vrijmaken van extra provinciaal geld hiervoor, zodat Europese fondsen kunnen worden aangeboord. “Fryslân is van oudsher sterk verbonden met visserij. Nu de sector het moeilijk heeft, moet de overheid een hand uitsteken om hen te helpen. Wij zijn blij dat dat in Fryslân gelukt is”, aldus Ynze de Boer, Statenlid van de ChristenUnie.

Arie Slob

Reacties op 'Slob biedt Lemster visser duurzaam visserijplan aan'