Nico Schipper verlaat Nunspeetse politiek

Nico_schipper_610maandag 04 april 2011 15:57

De Nunspeetse wethouder Nico Schipper verlaat de lokale politiek. Met ingang van 1 mei 2011 treedt Schipper als directeur in dienst van Groot Nieuws Radio. Fractie en bestuur van de lokale ChristenUnie gaan nu op zoek naar een nieuwe wethouderskandidaat.

Nico Schipper is sinds de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 wethouder in Nunspeet. Tot zijn portefeuille behoren onder andere Sociale Zaken, werkgelegenheid, Cultuur, Jeugd & gezin, Onderwijs, Recreatie en Toerisme. Vanuit zijn portefeuille was Schipper ook verantwoordelijk voor een vlekkeloze invoering van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo) in Nunspeet. Naast wethouder is hij ook voorzitter van de Bestuurdersvereniging van de ChristenUnie en recentelijk was hij nog voorzitter van de Evaluatiecommissie Tweedekamer Verkiezingen ChristenUnie.

Zowel bestuursvoorzitter Pim Hulsman als fractievoorzitter Gert van den Berg vinden het bijzonder jammer dat Schipper de Nunspeetse politiek vaarwel zegt. Hulsman:  “Nico is een uitstekend bestuurder, met hart voor ‘'zijn’' portefeuille en het is bijzonder jammer dat hij het Nunspeetse college verlaat. De functie die Nico gaat uitoefenen past helemaal bij het karakter van de ChristenUnie ik heb er dan ook begrip voor dat hij deze kans niet aan zich voorbij wil laten gaan.”  Fractie en bestuur gaan nu op zoek naar een opvolger voor Schipper. “Dat is een zorgvuldig proces, waarbij we niet overhaast te werk te willen gaan.” geeft Hulsman aan.

In het land
Partij