Bezuinigingen

Fractieblog-esmemaandag 11 april 2011 19:14

Afgelopen weekend had ik geen afspraken in m’n agenda staan, op een belangrijke na: een weekend uit met mijn man! Het weer kon niet beter zijn. We hebben ons prima vermaakt. Maar op een of andere manier gaat het werk wel mee (wat ik helemaal niet erg vind, overigens). Op de dag van ons vertrek maakte minister Hillen zijn bezuinigingsplannen bekend. Vorig najaar was het bezuinigingsbedrag al bekend.

Afgelopen weken lekten onderdelen van de voorstellen uit; maar na het verschijnen van de brief is er nog steeds heel veel onduidelijk. Defensiepersoneel zit nog steeds met de vraag of ze bij de groep terechtkomen die ontslagen zullen worden, of kunnen blijven. Een onzekere tijd.

Vanuit ons vakantieadres op de Veluwe zijn we langs de verschillende kazernes gereden in Stroe en Harskamp. Mijn man Joan heeft zijn diensttijd in Stroe doorgebracht en heeft zich sinds die tijd altijd sterk betrokken gevoeld bij missies en militaire operaties. Tijdens onze fietstocht in Nationaal Park de Hoge Veluwe hoorden we het geluid van schietoefeningen. Zouden de laatste schoten daar gelost worden?

Oppervlakkig gezien lijkt mijn verhaal iets weg te hebben van een ‘sentimental journey’. Maar dat mag defensie niet worden! Alsjeblieft in Nederland niet enkel oude kazernes en verhalen over wat is geweest. Nederland heeft een goed en slagvaardig leger nodig om te kunnen blijven deelnemen aan operaties en missies die wereldwijd recht en gerechtigheid bevorderen.

En als mensen de krijgsmacht moeten verlaten, dan is een goed sociaal plan nodig!

Mijn zoons waren het meest ondersteboven van het voorstel om tanks af te stoten. Tanks spreken het meest tot hun verbeelding. Ze vroegen me nog net niet of we er niet een over kunnen nemen. Maar ik las het in hun ogen. De oude plunjebaal van hun vader heeft al voor uren speelplezier gezorgd…

Esmé Wiegman
fractieblog

Reacties op 'Bezuinigingen'

nancy kerssens
Geplaatst op: 13-04-2011 14:43 Quote
Onverdoofd ritueel slachten,ik vind het verschrikkelijk dat u mensen boven dieren stelt , maar dat zijn dus de mensen waarover het gaat. wat geeft u het recht om zo met levende wezens on te gaan , alle levende wezens hebben gevoel,pijn en verdriet net als jij .het is een schande dat mensen zich dieren zo toe eigenen en er vervolgens maar mee doen wat hun willen.
Heb respect voor ALLES wat leeft !
Stenigen en verbrande van "heksen" doen we ook al eeuwen niet meer,dus dieren verdienen in deze tijd ook meer respect het zijn geen oude lappen die je wegggooid.
Offer het geloof wat betreft dieren nu ook maar in voor de moderne tijd , net zoals het voor het mensdom is gedaan,meer RESPECT voor alles wat leeft geloof of niet!
Ik hoop dat u wat respect voller en gelijkwaardiger over dieren gaat denken en deze levende wezens eens meer waardeerd
Dieren moeten niet dedupe zijn van mensen die machts misbruik maken tekosten van dieren!
Nieuw bericht

Nieuwsarchief > 2011 > april