Rouvoets laatste dag in de Tweede Kamer

20110517-afscheid-andre-kamer-143woensdag 18 mei 2011 15:38

Dinsdag 17 mei 2011 was het zover: de laatste dag van André Rouvoet in de Tweede Kamer. Zijn afscheidsbrief werd voorgelezen in de Tweede Kamer door voorzitter Gerdi Verbeet. Met een beetje 'weemoed' nam André Rouvoet afscheid, maar van heimwee zal hij naar eigen zeggen geen last hebben. Hij kijkt uit naar een andere plaats in Gods Koninkrijk waar hij kan dienen.

Hieronder een korte foto-reportage van André's laatste dag in Den Haag als Tweede Kamerlid. Hieronder op uitnodiging van oud-Kamerbode Bertus, die tegenwoordig in de bloemenhandel zit, wordt André samen met Carola verwend.

André neemt in de Tweede Kamer afscheid van veel collega's, die hem ook persoonlijk toespraken.

Arie Slob neemt een eigen foto met zijn mobiel ter herinnering.

Een luid applaus voor een gewaardeerd collega.

Tweede Kamervoorzitter Gerdi Verbeet sprak waardering uit over de manier waarop André Rouvoet in de politiek stond. Ze zei dat hij 'geen politiek dier' was, die de politiek als een spel zag waar je moet winnen en scoren. Rouvoet gebruikte de politiek om zijn 'diepgewortelde maatschappelijke en godsdienstige overtuiging over het voetlicht te brengen'.

André Rouvoet verlaat voor het laatst de plenaire vergaderzaal vergezeld door voorlichter Jonathan van der Geer.

(Fotografie Anne Paul Roukema / inhisimage.nl)

André Rouvoet

Reacties op 'Rouvoets laatste dag in de Tweede Kamer'