ChristenUnie-delegatie naar verkiezing Egypte

Joel Voordewind praat met de pers-610donderdag 24 november 2011 22:26

Maandag beginnen de parlementsverkiezingen in Egypte. Een delegatie van de ChristenUnie reist af naar Cairo om de verkiezingen van Egypte op de voet te kunnen volgen. De verkiezingen volgen op de val het regime van president Hosni Mubarak op 11 februari.

De onlusten en het geweld tegen de Kopten vormden aanleiding voor de ChristenUnie om een reis te organiseren. De delegatie zal spreken met vertegenwoordigers van de Koptische kerk, om zich op de hoogte te stellen van het recente geweld tegen Koptisch christenen in Egypte. De delegatie bestaat uit Tweede Kamerlid Joël Voordewind, Europarlementariër Peter van Dalen, WI-directeur Gert-Jan Segers, fractiemedewerker Shamir Ceuleers en woordvoerder Jonathan van der Geer.

Naast leiders van de Kopten staan op het programma gesprekken met journalisten, bloggers politici, presidentskandidaten en Tahrir-jongeren.
De ChristenUnie vindt het van groot belang dat religieuze minderheden in Egypte goed beschermd worden. Joël Voordewind wil met eigen ogen zien hoe de verkiezingen zullen verlopen. Voordewind: ,,Het verloop en de uitslag van de verkiezingen zijn van groot belang voor de toekomst van het land, in het bijzonder voor de christelijke minderheden die in het land wonen.”

Joël Voordewind

Nieuwsarchief > 2011 > november