ChristenUnie: meer regie vanuit de Rijksoverheid bij gaswinning

Groningen Stieneke Arie Carlavrijdag 09 januari 2015 10:03

De ChristenUnie vindt dat het gaswinningsbesluit onvoldoende is voor het herstel van het vertrouwen van de inwoners van de provincie Groningen. Arie Slob: "Gaswinning is van nationaal belang. De afwikkeling van de ontstane schade en het preventief versterken van woningen moeten dat ook zijn.

,,Het is daarom nodig dat de Rijksoverheid meer de regie gaat nemen. De eerste stap is om de schade volledig onafhankelijk van de NAM af te handelen en duidelijkheid over veiligheidsnormen", aldus Slob.

Ten tweede vindt de ChristenUnie dat het productieplafond van 39,5 mld m3 onvoldoende rekening houdt met de veiligheid van bewoners. Slob: "De veiligheid van bewoners komt op de eerste plaats. Dat heeft ook gevolgen voor de omvang van de productie. Ik zie dat onvoldoende terug in het kabinetsvoorstel, omdat de productie nauwelijks omlaag gaat. De verhoogde productie door de NAM in december en de recente bevingen bij Woudbloem en Wirdum hebben het vertrouwen onder de bevolking opnieuw geen goed gedaan."

Vandaag bezochten Arie Slob en Carla Dik-Faber (Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie) en Stieneke van der Graaf (Statenfractie ChristenUnie Groningen) de provincie. Zij overlegden onder meer met Max van den Berg (CvdK), Emme Groot (burgemeester Delfzijl) en Jos Aartsen (UMCG). Ook bezochten zij de familie Mossel in Schildwolde, hun boerderij is beschadigd door de recente aardbevingen.

Arie Slob
Carla Dik

Reacties op 'ChristenUnie: meer regie vanuit de Rijksoverheid bij gaswinning'

chris, chris (renton) renton [871708]
Geplaatst op: 15-01-2015 04:04
Een chronograaf Replica Horloges in alle opzichten ongekende, beginnend met de vrijmoedigheid van het ontwerp Replica Horloges Nederland. In feite, was de Bentley GMT getekende impuls alleen door de integratie van de armband iwc replica aan de behuizing. Resultaat: dit esthetische onderzoek resulteerde in de asymmetrie van de hoorns een is langer dan de andere zo verleidelijk als ongebruikelijk. Bentley GMT is vervaardigd in staal zo goed zoals in een rood goud versie.

Nieuwsarchief > 2015 > januari