ChristenUnie krijgt 4e Musketier Justice Award voor strijd tegen onrecht

4e-Musketier-5435zaterdag 17 januari 2015 22:37

Fractievoorzitter Arie Slob heeft samen met Kamerlid Joel Voordewind vanavond de 4e Musketier Justice Award in ontvangst mogen nemen. Op het jaarlijkse 4M Event in Zwolle kregen de ChristenUnie-politici de award uit handen van 4e Musketier Henk Stoorvogel overhandigd.

Stoorvogel over de motivatie om de ChristenUnie deze prijs te geven ,,Wij hebben bewondering voor de niet aflatende strijd van de ChristenUnie tegen onrecht in Nederland en wereldwijd. Tegen armoede, mensenhandel en voor de vervolgde kerk. De 4e Musketier herkent zich in de gedrevenheid en Godgerichtheid van de partij en Kamerfractie en voelt zich verbonden met de missie van de ChristenUnie."

Arie Slob ervaart de prijs als een bemoediging: ,,Als volgelingen van Jezus zijn we geraakt door het verdriet, de pijn en het onrecht die ons dagelijks overspoelen. Zijn liefde maakt ons bewogen met mensen dichtbij en ver weg. Zijn liefde motiveert christenen in alle hoeken van de wereld om zich op hun plek in te zetten voor gerechtigheid. De politiek is één van die terreinen waar christenen niet mogen ontbreken om het verschil te maken. Want het doet er toe welke mensen er aan de onderhandelingstafel zitten, wie er in debat gaan met de machthebbers, of meebeslissen over miljoenen euro's belastinggeld. Want het doet er toe welke onderwerpen op de politiek agenda worden gezet. Als volgelingen van de Koning willen wij in dat politieke strijdperk Zijn handen en voeten zijn, Zijn liefde tonen en een verschil maken. Deze prijs bemoedigt ons daarin zeer."

Arie Slob
Joël Voordewind

Reacties op 'ChristenUnie krijgt 4e Musketier Justice Award voor strijd tegen onrecht'

Nieuwsarchief > 2015 > januari