Eindelijk financiering van bed bad en brood

voordewind-banner-3-944x390dinsdag 20 januari 2015 16:24

Staatssecretaris Teeven gaat gemeenten geld geven om 'bed, bad & brood' voorlopig mogelijk te maken voor uitgeprocedeerde vreemdelingen. De ChristenUnie heeft daar al maanden op aangedrongen.

Tweede Kamerlid Joël Voordewind: ,,Wees Teeven eerder nog een CU-amendement af voor deze overbruggingsfinanciering van 13 miljoen, nu dan eindelijk alsnog de financiering. Ik ben blij voor degenen die tot nu toe deze winter onder de bruggen moesten overnachten. Nu zal de staatssecretaris ook hen actief moeten bijstaan bij terugkeer of een alternatief als dit niet mogelijk blijkt. Eindelijk is er erkenning van dit probleem, al is het wederom onder druk van rechters en de Tweede Kamer."

De ChristenUnie had eerder haar lokale fracties aangezet tot het indienen van moties om tot BBB-opvang te komen. 50 gemeenten gaven hier gehoor aan, wat restte was de financiering.

Joël Voordewind

Reacties op 'Eindelijk financiering van bed bad en brood'

Roorda, R.A. (René) [555853]
Geplaatst op: 27-01-2015 09:29
Teeven geeft simpelweg gehoor aan de uitspraak hierover van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.

Nieuwsarchief > 2015 > januari