carla-dik-faberAPR_2405donderdag 04 juni 2015 18:16

Heel Holland Bakt-jurylid Janny van der Heijden en Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber (ChristenUnie) gaan op maandag 8 juni het gesprek aan over gezonde voeding en het gevaar van sluipsuikers – suiker in producten waarvan de consument het niet weet. In het kader van de Collegetour bezoeken zij hiervoor de Wageningen Universiteit.

Culinair jurylid Van der Heijden en Kamerlid Dik-Faber trekken samen op in hun strijd tegen het toevoegen van suiker aan allerlei producten dat de consument dat weet. Bezoekers van de Collegetour krijgen de mogelijkheid het gesprek daarover aan te gaan en vragen te stellen. In hoeverre kan de consument nog controleren wat hij eet? Om welke hoeveelheden verborgen suiker gaat het eigenlijk? Wat doet dat met je hersenen? Van der Heijden en Dik-Faber nemen stelling en gaan in op alle mogelijke vragen.

In de tweede helft van de avond gaan politiek adviseur Evert-Jan Brouwer en hoogleraar Ruerd Ruben in op de internationale voedselzekerheid. Zij zoeken het antwoord op de vraag hoe we in 2050 de wereldbevolking nog kunnen voeden.

Tijdens de Collegetour is het publiek aan zet. Daarom krijgen bezoekers alle ruimte al hun vragen te stellen. De avond in Wageningen wordt georganiseerd door de ChristenUnie, ChristenUnie-jongeren van PerspectieF en stichting Woord & Daad.

De Collegetour op Stippeneng 2 in Wageningen begint op 8 juni om 19:15 uur. Meld je hiergratis aan.

Carla Dik
PerspectieF
Volksgezondheid

Reacties op 'Carla Dik en jurylid Heel Holland Bakt in gesprek over strijd tegen sluipsuikers'