Slob: Iedereen laten profiteren van economische groei

Arie Slob - Foto: Rufus de Vries / ChristenUniedinsdag 11 augustus 2015 17:12

De nieuwste cijfers over de Nederlandse economie zijn een mooie opsteker. Nu is het zaak dat ook iedereen de vruchten kan plukken van de economisch opgaande lijn. Fractievoorzitter Arie Slob: ,,Het is goed om te zien dat het economisch herstel echt door zet en dat de onvermijdelijke verlaging van de gasproductie relatief weinig invloed heeft op het herstel.

"Nu is het zaak dat het kabinet ook iedereen laat meeprofiteren van de economische groei en dat het herstel wordt gebruikt om te zorgen voor meer werkgelegenheid en een verregaande energietransitie. In de plannen van het kabinet voor lastenverlichting komen vooral de werkende tweeverdieners er goed af. De ChristenUnie wil dat er ook oog is voor de positie van chronisch zieken en gehandicapten, ouderen en mantelzorgers. Daarnaast zal de werkgelegenheid de komende jaren weliswaar dalen, maar een werkloosheid van 6,7% in 2016 is nog steeds erg hoog en verdient onverminderd de aandacht van het kabinet. Dit geldt ook voor de energietransitie; het terugdraaien van de gaswinning naar 33 miljard kuub is een goede stap, maar de ChristenUnie wil dat de gaskraan verder dichtgaat."

Arie Slob

Nieuwsarchief > 2015 > augustus