Reactie ChristenUnie op MH17-onderzoek

Arie-Slob-banner-2-944x390dinsdag 13 oktober 2015 15:44

Na de presentatie van het onderzoek over de toedracht van de ramp met de MH17 reageerde ChristenUnie-fractievoorzitter Arie Slob: "Voor nabestaanden van de mensen die zijn omgekomen is dit een ongelooflijk zware dag. Voor hen is het belangrijk dat er meer duidelijkheid is over wat er met hun geliefden is gebeurd en daarnaast dat er recht gedaan kan worden."

"Het onderzoek geeft een duidelijk beeld van wat er zich heeft afgespeeld en biedt naar wij hopen mogelijkheden om te komen tot opsporing en veroordeling van de verantwoordelijken voor deze aanslag. Daar moet alle inspanning op gericht zijn."

"De onderzoeksraad concludeert dat er reden genoeg was om het luchtruim te sluiten, maar dat noch de Oekraïense autoriteiten, noch de luchtvaartmaatschappijen daar gevolg aan hebben gegeven. Dat roept veel vragen op over de gezamenlijke verantwoordelijkheid die overheden, veiligheidsdiensten en luchtvaartmaatschappijen hebben voor de veiligheid van het luchtruim. De aanbevelingen hierover moeten direct worden opgevolgd. Het zou mooi zijn als Nederland met Maleisië en Australië daarin het voortouw neemt."

Arie Slob

Reacties op 'Reactie ChristenUnie op MH17-onderzoek'