Inbreng verslag Carola Schouten ten behoeve van de Wet uitvoering Common Reporting Standard

woensdag 07 oktober 2015 00:00

Inbreng verslag (wetsvoorstel) van ChristenUnie Tweede Kamerlid Carola Schouten als lid van de vaste commissie voor Financiën ten behoeve van de Wet uitvoering Common Reporting Standard

Onderwerp:   Wet uitvoering Common Reporting Standard

Kamerstuk:    34 276

Datum:           7 oktober 2015

De leden van de ChristenUnie-fractie hebben enkele vragen over de Wet uitvoering Common Reporting Standard. Wanneer dient een vermogensbeheerder onder de Wet uitvoering Common Reporting Standard te renseigneren over de belangen in de fondsen die hij beheert?

Genoemde leden vragen wat de invloed is van de Wet uitvoering Common Reporting Standard op de inkeerregeling, mede in het licht van de onder richtlijn 2014/107/EU aanwezig zijnde verplichting om rekeninghouders te informeren dat informatie over hen ingevolge CRS wordt verzameld en kan worden doorgegeven aan de Belastingdienst?

In een bredere beschouwing van informatie-uitwisseling, vragen de leden van de ChristenUnie-fractie of de conclusie van advocaat-generaal Bot in zaak C-362/14 (Maximillian Schrems/Data Protection Commissioner) nog relevant is voor het verstrekken van fiscale gegevens aan de Verenigde Staten inzake FATCA?

Voor meer informatie: www.tweedekamer.nl.

« Vorige Volgende »

december 2019