ChristenUnie: politie verdient nieuwe cao

politie-blauw-op-straatdonderdag 17 december 2015 16:18

Vandaag werd bekend dat de politiebonden en het ministerie van Veiligheid en Justitie een akkoord hebben bereikt over een nieuwe cao voor de politie. De ChristenUnie drong hier herhaaldelijk op aan. De achterban van de politiebonden moet nog instemmen met het akkoord. ChristenUnie-fractievoorzitter Gert-Jan Segers is blij dat de nieuwe cao nu bijna een feit is.

Gert-Jan Segers: “Als het cao-akkoord rondkomt is dat heel goed nieuws voor al die politiemensen die in de vuurlinie van onze samenleving staan. Ik ben blij dat het er op lijkt dat zij nu eindelijk hun meer dan verdiende loon gaan krijgen.”

De Tweede Kamer nam in juli al een motie van voormalig ChristenUnie-Kamerlid Arie Slob aan om zo snel mogelijk tot een akkoord te komen. Volgens Gert-Jan Segers gooide het kabinet daarna nog eens olie op het vuur toen het kritiek uitte op de politie-acties. “Op herhaaldelijk aandringen van de Kamer komt het kabinet deze hardwerkende mensen nu tegemoet en dat is een belangrijke stap. Ik hoop dat dit binnenkort leidt tot een definitief akkoord met steun van al die politiemannen en -vrouwen die zulk belangrijk werk voor onze samenleving doen.”

Gert-Jan Segers

Reacties op 'ChristenUnie: politie verdient nieuwe cao'

Nieuwsarchief > 2015 > december