Carla Dik-Faber: ratificatie VN-gehandicaptenverdrag reden voor feest

carla-dik-banner-2-944x390donderdag 21 januari 2016 15:26

De ChristenUnie heeft zich de afgelopen jaren ingezet om ervoor te zorgen dat mensen met beperking helemaal mee te kunnen laten doen in de samenleving. Daarvoor is de ratificatie van het VN-gehandicaptenverdrag belangrijk. Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber: ,,Vandaag is een feest van inclusie. Eindelijk, na zoveel jaren, zal Nederland het VN-gehandicaptenverdrag ratificeren. Dit is een dag om te vieren, samen met de mensen die een beperking hebben en nu de erkenning krijgen dat zij volwaardig meedoen in onze samenleving. De ChristenUnie is ontzettend blij dat toegankelijkheid de nieuwe norm wordt en dat die norm uiterlijk op 1 januari 2017 zal ingaan."

,,De wet is mooi, maar de werkelijkheid doet ertoe. Praktische en financiële bezwaren staan al gauw in de weg, maar dat laat de ChristenUnie niet gebeuren. Daarom houden we de vinger aan de pols en zullen vanaf vandaag met nog meer energie inzetten voor die inclusieve samenleving."

Carla Dik

Nieuwsarchief > 2016 > januari