ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers ‘on tour’ in Friesland

segers-banner-1-944x390donderdag 21 januari 2016 20:38

ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers geeft morgen, vrijdag 22 januari, een vervolg aan zijn ‘Provincietour’ door Nederland. Tijdens zijn tour in Friesland bezoekt hij Cambuur Leeuwarden, zorgorganisatie Sûnenz in Drachten, de kleinschalige vluchtelingenopvang in Kollumerpomp en heeft hij een ontmoeting met het college van burgemeester en wethouders in Dantumadeel. Afsluitend is er een borrel in Leeuwarden. Gert-Jan Segers woonde vijftien jaar in Friesland.

Na Groningen is Friesland de tweede ‘halte’ van de Provincietour die ChristenUnie-fractievoorzitter Gert-Jan Sergers aflegt. Tijdens de Provincietour bezoekt hij de twaalf provincies voor bezoeken en ontmoetingen in de provincie waarbij voor de inwoners van de provincie urgente onderwerpen centraal staan. De ChristenUnie-voorman wil met deze provincietour zijn betrokkenheid bij de provincies kracht bijzetten en de contacten met lokale politici versterken. De ChristenUnie pleit voortdurend voor aandacht voor de Nederlandse regio’s.

De Provincietour begint in Friesland met een sportief bezoek aan voetbalclub Cambuur Leeuwarden. Segers vergezelt de selectie van Cambuur op het trainingsveld en heeft een gesprek met Henk de Jong, trainer van de voetbalclub. Nadien neemt hij in Drachten een zogenaamde ‘mantelzorgcheck’ af bij een mantelzorger in Drachten. Met die check, ingesteld door de gemeente Smallingerland, uitgevoerd door Sûnenz, kan gekeken worden hoe zwaar de belasting is voor de omgeving van iemand die zorg nodig heeft.

Vervolgens vertrekt Segers naar Kollumerpomp, waar hij een kleinschalige vluchtelingenopvang bezoekt, in aanwezigheid van wethouders van meerdere gemeenten (onder meer Kollumerland en Dantumadeel). Ze bespreken de mogelijkheden en onmogelijkheden van (kleinschalige) opvang van vluchtelingen in Noordoost-Friesland.

De dag wordt afgesloten met een nieuwjaarsborrel van ChristenUnie Fryslân.

Gert-Jan Segers

Reacties op 'ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers ‘on tour’ in Friesland'