Denk mee over thema’s uit het hart van christelijke politiek

Wat is wijsheid-1dinsdag 02 februari 2016 17:02

Het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie organiseert binnenkort twee evenementen die het hart van christelijke politiek raken. Hiervoor bent u van harte uitgenodigd!

U kunt u aanmelden via wi.christenunie.nl. Houd die site ook in de gaten voor andere evenementen van het WI, zoals een debat over dierenwelzijn en een symposium over rechten en plichten in de bijstand.

Symposium ‘Toekomst voor christelijke politiek’
vrijdagmiddag 19 februari, 13.30 uur, De Observant, Amersfoort, wi.christenunie.nl/watiswijsheid

Tijdens een symposium denken we graag met u na over de toekomst van christelijke politiek. Het evangelie heeft Europa door de jaren heen veel goeds gebracht. Maar wat betekent dat voor de waarde van christelijke politiek vandaag? Waarom zouden mensen stemmen op een christelijke partij? Heeft christelijke politiek, in de huidige vorm, wel toekomst?
Tijdens het symposium presenteren wij bovendien ons nieuwe boek Wat is wijsheid? Toekomst voor christelijke politiek.

Sprekers: ds. Paul Visser, socioloog prof. dr. Jan Hoogland, Tweede Kamer-fractievoorzitter Gert-Jan Segers en dr. ir. Rob Nijhoff, auteur van Wat is wijsheid?.

Groenlezing ‘Vrij om te sterven’
woensdagavond 2 maart, 19.45 uur, Gertrudiskapel, Utrecht, wi.christenunie.nl/groenlezing2016

In onze cultuur van 'maakbaarheid' is sterven een omstreden thema. Is er in onze grote nadruk op vrijheid en autonomie nog ruimte voor beperktheid en verval? Is er ruimte voor een gesprek over de ethische dilemma's rondom de dood? En hoever reikt de vrijheid die mensen krijgen, ook van de overheid, om verschillende keuzes te maken aan het einde van ons leven?

Op deze en andere vragen rondom het levenseinde gaat Theo Boer, medisch ethicus aan het Lindeboom Instituut, in tijdens de Groenlezing op 2 maart aanstaande.

Reacties op 'Denk mee over thema’s uit het hart van christelijke politiek'

Geplaatst op: 08-02-2016 23:18
Geachten,

Het niet onderkennen van de macht en autoriteit die er in Christus is als een Kind van G-d. Jezus zegt hen die in Hem zijn de overwinning te hebben gegeven. Onderschatten wat een partij als D66 zegt over het schrappen van Gods Naam en autoriteit wordt dooe u zelf onderschat om andere zaken op hogere waarde te schatten. Dat is indien u de toekomst voor Christen politiek wilt handhaven het zgn,kleine als bijna onbenullig te betitelen en zodoende de bal mis te slaan door dit zelf zo te beschrijven het als een onbelangrijke zaak te beschouwen. Back to Basic,sir Het Woord ! n.a.v.;Gert-Jan Segers: "Het voorstel om 'bij de gratie Gods' uit de ondertekening van koning Willem-Alexander te halen, is door D66 weer eens afgestoft. Ik vind het veelzeggend dat bij alle grote vragen rond bijvoorbeeld vluchtelingen, antisemitisme, maar ook de zorg, D66 zich nu juist hierop wil profileren. Een verbazingwekkende prioriteit."
de streken van de duivel zouden u niet onbekend dienen te zijn. -leg hun ijver darop, de zturen we demonische werk voor iets wat onbelangrijk lijkt MAAR HET NIET IS - EFEZ. 6 - 10-16, OF TEWEL HET ZIJN DE KLEINE VOSSEN DIE DE WIJNGAARD BEDERVEN

wees waakzaam, sir

Shalom
Geplaatst op: 08-02-2016 23:23
Wat is wijsheid? Lees de Bijbel, een boek met zo'n vraag maakt niet sterk ; Praat met autoriteit ;
WIJSHEID!! Geen christe lijke slappe taal, omdat gij lauw geworden bent heb ik u uitgespuugd zei Jezus, - mensen win je niet met slap aftreksels. Wisheid is Hem kennen! IN al Uw wegen en HIJ IS DE LEVENDE G-d , of dient u zelf nog bekering, doop en om het Evangelie uittedragen de doop met de Heiilige Geest. Politiek in Hem, voor Hem is nog steeds , Zijn wil doen en daarvoor in te staan, Shalom!

Nieuwsarchief > 2016 > februari