ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers ‘on tour’ in Zeeland

Gert-Jan Segers - Foto: Anne-Paul Roukemavrijdag 15 april 2016 16:27

ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers geeft op maandag 18 april een vervolg aan zijn ‘Provincietour’ door Nederland. Tijdens zijn tour in Zeeland bezoekt Segers de douane en waterpolitie in Vlissingen, die te maken hebben met groeiende drugscriminaliteit maar teruglopende middelen om daar tegen op te treden.

De fractievoorzitter van de ChristenUnie in de Tweede Kamer gaat mogelijk zelf ook nog het water op. Daarnaast spreekt hij in Middelburg met de drijvende krachten achter Campus Zeeland over de economische situatie in de provincie. De ChristenUnie vraagt voortdurend aandacht voor de Nederlandse regio’s, bijvoorbeeld met betrekking tot krimp en werkgelegenheid. De ChristenUnie wil dat indien nodig ook vanuit de landelijke politiek wordt bijgedragen aan het slagen van Campus Zeeland. Ook staat een bezoek aan de studio van Omroep Zeeland in Oost-Souburg op het programma. Afsluitend heeft Gert-Jan Segers een ontmoeting met ChristenUnie-vertegenwoordigers uit de hele provincie.

Na Groningen, Friesland, Utrecht en Gelderland is Zeeland de vijfde ‘halte’ van de Provincietour die ChristenUnie-fractievoorzitter Gert-Jan Segers aflegt. Tijdens de Provincietour bezoekt hij de twaalf provincies voor ontmoetingen in de provincie waarbij voor de inwoners van de provincie urgente onderwerpen centraal staan. De ChristenUnie-voorman wil met deze provincietour zijn betrokkenheid bij de provincies kracht bijzetten en de contacten met lokale politici versterken.

Gert-Jan Segers

Reacties op 'ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers ‘on tour’ in Zeeland'