ChristenUnie lanceert competentiemeter

topbanner competentiemeterdinsdag 05 januari 2010

Vanaf 4 januari kunnen leden van de ChristenUnie hun competentieprofiel bepalen via www.christenunie.nl/competentiemeter. Met deze meter kunnen leden voor zes verschillende functies binnen de partij een competentieprofiel laten maken. In een persoonlijk rapport volgen tips en adviezen om sterke kanten in te zetten en ontwikkelpunten op te pakken.

De competentiemeter is een instrument om persoonlijke ontwikkeling op te pakken. Maar er zijn meerder toepassingen mogelijk. Annerieke Pruim, coördinator opleiding op het partijbureau, doet een aantal suggesties: “Laat het rapport lezen aan mensen in je omgeving en vraag wat zij er in herkennen; Vul als fractieteam of bestuur allemaal een competentiemeter in en neem elkaars rapporten door, dit kan heel goed zijn voor de samenwerking. Als je weet wat iemands sterkte of valkuil is, dan kan je elkaar scherp houden. De meter kan ook een heel goed startpunt zijn voor voortgangsgesprekken tussen bestuur en fractieleden”.

In het rapport worden mensen verwezen naar het opleidingsaanbod van de kaderschool. Bij alle cursussen is vermeld welke competenties aan bod komen. De competentiemeter is ontwikkeld door het Team Opleiding van de ChristenUnie in samenwerking met externe deskundigen op het gebied van competentiemeting en internetapplicaties.

Reacties op 'ChristenUnie lanceert competentiemeter'