“en de Masterclass Award gaat naar Zeeland!”

Masterclass 2012-2013dinsdag 28 mei 2013

Het Middelburgse raadslid Willemien Treurniet is de winnaar van de ChristenUnie Masterclass Award. Zij won afgelopen zaterdag op de slotmanifestatie van de Masterclass christelijk-sociaal denken en doen de eerste prijs. De slotmanifestatie werd georganiseerd door het ChristenUnie Opleidingscentrum. “We zijn trots op deze overwinning”, vertelt Willemien. “Het idee draait in Zeeland uitstekend”.

In de strijd voor de ChristenUnie Masterclass Awardmoesten deelnemers een presentatie houden over een idee wat toepasbaar is in de praktijk van politiek of partij-organisatie. Daarna moest er ook een debat worden gevoerd. Willemien heeft samen met deelnemer Ineke Schiltkamp een idee gepresenteerd om een groep lokaal of provinciaal actieve mensen samen te brengen en te praten over politieke onderwerpen of uitgangspunten van christelijke politiek.

Willemien: “Het is een verademing om af en toe van gedachten te wisselen over iets anders dan de waan van de dag. Als politica merk ik dat ik er scherper door wordt en terug ga naar de basisprincipes. Ik denk dat het goed is om je breder te oriënteren. Je zit zo snel vast in een bepaald patroon.” Vorig jaar is in Zeeland een groep gestart van actieve ChristenUnie-leden die geregeld bij elkaar komen om met elkaar te spreken over de politiek, maar dan niet per se over actuele onderwerpen.

Reacties op '“en de Masterclass Award gaat naar Zeeland!”'