Ziekenhuis en visafslag

maandag 27 februari 2006 23:43

Vandaag op bezoek op Goeree-Overflakkee. De enthousiaste partijgenoten uit de vier gemeenten (Oostflakkee, Middelharnis, Dirksland en Goedereede) hebben een mooi en informatief programma in elkaar getimmerd: eerst een bezoek aan het Van Weel Bethesda Ziekenhuis in Dirksland, dat te kampen heeft met chronisch ruimtegebrek, en daarna aan de visafslag in Stellendam. Daar hebben we het uiteraard over het toekomstperspectief voor de visserij, met name i.v.m. de komst van de 2e Maasvlakte.

’s Avonds een druk bezochte avond in Middelharnis: zo’n 160 belangstellenden. De vier lijsttrekkers presenteren zich en gaan aan de hand van stellingen met de zaal in discussie, PerspectieF-vertegenwoordigster Jitske Verkerk houdt een wervend betoog en daarna lever ik een interactieve bijdrage. Goeie sfeer, leuke ontmoetingen, kortom: opnieuw een geslaagde campagnedag. Na de gestage groei in zetels van 3 in 1994 naar 8 (plus twee wethouders) in 2002, is er goede hoop op verdere groei komende dinsdag. Aan de ChristenUnie-mensen op het eiland zal het niet liggen!

André Rouvoet
André Rouvoet