Berichten geschreven door Piet Adema

1. 20201121-CU-Congres-4.jpg
    Door Piet Adema op 26 november 2020

Opening congres door voorzitter Piet Adema

Beste leden, beste kijkers, vanuit de Basiliek in Veenendaal heet ik u van harte welkom bij het ChristenUnie partijcongres. Het is ons éénenveertigste congres, maar ons eerste officiële digitale congres. Dat is natuurlijk noodgedwongen. Het liefst zouden we elkaar hier ontmoeten, de hand geven aan nieuwe ChristenUnie-leden, misschien een hug aan vertrouwde gezichten, en bijpraten. Ik zie uit naar het moment dat we dat weer kunnen doen. Maar niet minder gemeend: van harte welkom!

Lees meer over "Opening congres door voorzitter Piet Adema"

Labels: ,

2. Tweede Kamer 2.jpg
    Door Piet Adema op 7 juni 2019

Hoe de ChristenUnie (al dan niet) samenwerkt met andere partijen

Onder het logo van de ChristenUnie staat sinds een aantal jaar de slogan ‘Geef geloof een stem’. Een mooie, heldere boodschap die slaat op wat we als partij zijn en wat we willen doen. We zijn een christelijke partij, sociaal bewogen en willen dat in de politiek handen en voeten geven. We willen een geloofwaardige en waardevolle bijdrage leveren aan de samenleving. Christelijk en relevant zijn.

Lees meer over "Hoe de ChristenUnie (al dan niet) samenwerkt met andere partijen"

Labels:

3. 20190209-CU-Congres-Selectie-Hires-10.jpg
    Door Piet Adema op 9 februari 2019

Opening verkiezingscongres februari 2019

We gaan terug na de eerste decennia van onze jaartelling. Lystra, nu Turkije. We komen daar een jongeman tegen, die op jonge leeftijd al, een belangrijke rol krijgt in de verspreiding van het evangelie. Hij heeft een Griekse vader en een joodse moeder. Zijn moeder en grootmoeder zijn volgelingen van Christus. Het geloof in Jezus van Nazareth, maar ook het navolgerschap van Christus worden deze jonge man meegegeven door zijn moeder en grootmoeder.

Lees meer over "Opening verkiezingscongres februari 2019"