Extra geld voor palliatieve zorg

01 Gert-Jan Segers.jpg
Door Gert-Jan Segers op 7 maart 2018 om 18:34

Extra geld voor palliatieve zorg

Het kabinet stelt vanaf dit jaar 4 miljoen extra beschikbaar voor vrijwilligers in de palliatieve terminale zorg. De ChristenUnie is dankbaar voor dit kabinetsbesluit. Versterking van de palliatieve terminale zorg is een belangrijk speerpunt uit het manifest Waardig ouder worden en kwam uiteindelijk ook in het regeerakkoord terecht.

Volgens het kabinet zijn verschillende hospices de afgelopen tijd in financiële problemen gekomen. Door dit extra geld kan de palliatieve terminale zorg ook in de toekomst geleverd blijven worden.

Wij zijn blij met het extra geld voor vrijwilligers in de palliatieve terminale zorg. Het is belangrijk dat mensen kunnen sterven op de plek die zij wensen, of dit nu thuis, in een hospice of in een verpleeghuis is. Mensen moeten ook in hun laatste fase omringd worden met liefde en goede zorg. Vrijwilligers leveren een waardevolle bijdrage aan deze zorg en daarom is het goed dat het kabinet hier nu extra geld voor uittrekt.

Labels: , ,