Senator Mirjam Bikker beoogd lijsttrekker Eerste Kamer ChristenUnie

Mirjam Bikker - Foto: Anne Paul Roukema
CU logo onder elkaar blauw
Door Webredactie op 27 oktober 2018 om 10:57

Senator Mirjam Bikker beoogd lijsttrekker Eerste Kamer ChristenUnie

Senator Mirjam Bikker (36) is de beoogd lijsttrekker voor de ChristenUnie bij de Eerste Kamerverkiezingen.

Bikker noemt haar voordracht in het Reformatorisch Dagblad een voorrecht: „De waardering en het vertrouwen dat hieruit spreekt zijn bijzonder. Dat stemt dankbaar.” Over haar ambitie voor de komende verkiezingen zegt Bikker tegen het Nederlands Dagblad: ‘Het doel is de huidige drie zetels te behouden, maar gezien de peilingen kan er ook een vierde zetel in zitten.’

Partijvoorzitter Adema heeft het volste vertrouwen in het ervaren Eerste Kamerlid: „Mirjam heeft de nodige politieke ervaring opgedaan, zowel in Den Haag als in de Utrechtse gemeenteraad. Ze heeft veel juridische kennis en spreekt met gezag in de Senaat.”

Op het partijcongres van 24 november a.s. zal de kandidatenlijst definitief vastgesteld worden. Bikker volgt fractievoorzitter Roel Kuiper op, die aan het eind van deze termijn zal stoppen in de Senaat.

Bikker is jurist en sinds 2015 Eerste Kamerlid. Daarvoor was ze fractievoorzitter van de ChristenUnie in de gemeenteraad van Utrecht.

Labels: