Ankie van Tatenhove enige kandidaat voor voorzitterschap ChristenUnie

Ankie van Tatenhove - foto Ariane Kok.jpg
CU logo onder elkaar blauw
Door Webredactie op 14 april 2021 om 08:00

Ankie van Tatenhove enige kandidaat voor voorzitterschap ChristenUnie

Ankie van Tatenhove wordt naar alle waarschijnlijkheid de nieuwe partijvoorzitter van de ChristenUnie. Zaterdag 17 april stemt het partijcongres over de nieuwe voorzitter, waarvoor zich geen tegenkandidaten hebben gemeld. Als het congres instemt met de voordracht van Van Tatenhove volgt zij Piet Adema op, die na twee periodes afscheid neemt.

Van Tatenhove is een ervaren bestuurder in onder meer het onderwijs. Sinds 2014 is zij wethouder van de gemeente Lansingerland (Bergschenhoek, Bleiswijk en Berkel en Rodenrijs). Daarvoor was zij ruim 7 jaar raadslid in dezelfde gemeente.

Vicevoorzitter Harmke Vlieg: “Ankie is een verbindende bestuurder, die dicht bij mensen staat en makkelijk in de omgang is. We verwachten dat ze goed in staat is om mensen in de volle breedte van de partij te verbinden rondom onze gezamenlijke missie om geloof een stem te geven. Ze heeft zich bewezen als goede en enthousiaste bestuurder met een warm kloppend hart voor christelijk-sociale politiek. We zien in haar een heel goede opvolger van Piet Adema, van wie we na twee bestuursperiodes afscheid nemen. In die tijd is de partij mede dankzij zijn inzet op zo’n beetje alle denkbare manieren gegroeid. Daar zijn we hem bijzonder erkentelijk voor.”

Van Tatenhove: “Onze leden, volksvertegenwoordigers en bestuurders staan iedere dag op om naastenliefde, rentmeesterschap, gerechtigheid en zorg voor het leven handen en voeten te geven. Ik ben zeer gemotiveerd om dé christelijk-sociale partij van Nederland daarin de komende jaren te dienen als voorzitter.”

Foto: Ariane Kok

Labels: ,