Jong talent gezocht voor Fellowsprogramma 2015

fellowsmanvrijdag 14 november 2014

In het verleden heeft de christelijke politiek, gebaseerd op de Bijbel en op een lange traditie van denken en doen, haar bestaansrecht bewezen. Maar christelijke politiek is in onze seculiere samenleving steeds minder vanzelfsprekend; niet alleen in het publiek debat, ook onder christenen. In de Fellows-cursus gaan we op zoek naar het wat en waarom van de christelijke politiek: in verleden, heden en toekomst.

In januari 2015 begint een nieuw cursusprogramma. Een jaar lang ontmoeten we elkaar iedere maand en discussiëren we, aan de hand van klassieke teksten, experts en ervaringsdeskundigen van nu. Cursusleider is VU-bestuurskundige Robert van Putten.
We zijn daarvoor op zoek naar nieuw jong talent. Studenten die willen proeven van de christelijke politiek, bijvoorbeeld. Of jonge mensen die al politiek actief zijn en hun kennis van de christelijk-sociale traditie willen verdiepen. Geïnteresseerd? Stuur je cv en een korte motivatie naar wi@christenunie.nl. Solliciteer voor 1 december!

Organisatie
Het Fellows-talentenprogramma wordt verzorgd door het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie in samenwerking met jongerenorganisatie PerspectieF en het Opleidingscentrum van de ChristenUnie.

Fellows
Wie de cursus succesvol afrondt wordt fellow van het WI. Veel van hen hebben inmiddels een verantwoordelijke functie binnen de ChristenUnie en/of de samenleving. Zij blijven verbonden met de ChristenUnie en het WI, bijvoorbeeld via een leeskring, een LinkedIn-groep of jaarlijkse debatbijeenkomsten over actuele vraagstukken en lopend onderzoek.

Programma Fellows 2015wi.christenunie.nl/fellows2015

Reacties op 'Jong talent gezocht voor Fellowsprogramma 2015'