Afscheidsymposium voor André Rouvoet: ‘rechtsstaat en vrijheid’

banner-afscheidsymposium-rouvoetwoensdag 28 september 2011 18:23

De Tweede Kamerfractie en het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie organiseren ter gelegenheid van het afscheid van André Rouvoet een symposium over 'rechtsstaat en vrijheid'. Het is het thema dat als een rode draad door de politieke loopbaan van Rouvoet heeft gelopen en dat in het huidige politieke debat opnieuw intensief bediscussieerd wordt.

In de bijdragen en discussie zal het gaan over de rechtsstaat als ruimte voor verschillen en overtuigingen. Staat die met de opkomst van populisme en secularisme onder druk? Is de vrees dat de rechten van religieuze minderheden onder druk staan terecht? En hoe houden we, bij alle religieuze en culturele veranderingen, het ethos van de rechtsstaat vitaal?

Naast André Rouvoet zullen Arie Slob (politiek leider ChristenUnie), Ad Verbrugge (filosoof, Vrije Universiteit), Kars Veling (directeur Huis voor Democratie en Rechtsstaat), Hans Goslinga (politiek commentator Trouw), Arjan Plaisier (scriba Protestantse Kerk) en Beatrice de Graaf (historica, Universiteit Leiden) een bijdrage leveren. Het symposium vindt plaats op vrijdagmiddag 28 oktober 2011, van 14.00 - 17.00 uur, in de Oude Zaal van de Tweede Kamer. EO-presentator Tijs van den Brink zal optreden als dagvoorzitter.

U bent van harte welkom op dit symposium. Aanmelding hiervoor is wel verplicht en dat kunt u doen op www.christenunie.nl/afscheidsymposium

Arie Slob

Nieuwsarchief > 2011 > september