Ortega-Martijn bereidt bestuurders voor op Wet werken naar vermogen

Cynthia Ortega in Tweede Kamervrijdag 04 november 2011 18:11

ChristenUnie Kamerlid Cynthia Ortega-Martijn wil dat lokale bestuurders zo goed mogelijk voorbereid zijn op de invoering van de Wet werken naar vermogen, die begin 2013 wordt ingevoerd. Ortega-Martijn heeft het initiatief genomen om met bestuurders om tafel te gaan op maandag 7 november in de Tweede Kamer. Staatssecretaris De Krom van Sociale Zaken gaf een toelichting op de plannen. Ortega-Martijn: ,,Deze wet gaat veel veranderen voor mensen met een arbeidsbeperking. De overgang naar gemeenten moet daarom zo soepel mogelijk gaan verlopen, knelpunten moeten we voortijdig oplossen. Het is dus belangrijk om de bestuurders en raadsleden zo goed mogelijk voor te bereiden op de veranderingen.”

De Werk werken naar vermogen (WWNV) is bedoeld om meer mensen, die nu nog met een uitkering thuis zitten, aan het werk te krijgen. De ChristenUnie vindt het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen die kunnen werken ook daadwerkelijk gaan werken. De partij maakt zich zorgen over de invoering van de wet en hecht daarom aan een goede voorbereiding.

Tijdens het symposium zullen vertegenwoordigers van de CG-raad, Sociale Werkplaatsen, de VNG en CNV spreken. Ook wordt een themaworkshop ‘Kansen en belemmeringen’ gegeven.

OMDAT BELANG VAN EEN GOEDE VOORBEREIDING VAN BESTUURDERS OP DE AANSTAANDE VERANDERINGEN GROOT IS VIND U HIER DE INTEGRALE VIDEO VERSLAGEN VAN DE VERSCHILLENDE BIJDRAGEN VAN HET SYMPOSIUM. BEKIJK ZE ALSTUBLIEFT EN DOE ER UW VOORDEEL MEE!

Staatssecretaris de Krom

Dhr. van Woerkom

Dhr. Vogelaar

Mevr. vd Graaf