Joël Voordewind bij uitslag Scholieren- en Kinderverkiezingen

Campagnetourbus_verkiezingendinsdag 08 juni 2010 18:00

Dinsdag 8 juni is Joël Voordewind bij de bekendmaking van de uitslagen van de landelijke Scholierenverkiezingen en de Kinderverkiezingen. Voor de Kinderverkiezingen hebben zich inmiddels ruim 30.000 leerlingen aangemeld, verspreid over ruim 840 scholen. Bij de Scholierenverkiezingen gaat het om ruim 170.000 leerlingen, verspreid over 370 scholen. Iedere dag komen hier nog nieuwe scholen bij. De uitslag van beide verkiezingen wordt dinsdagmiddag 8 juni om 18.00 uur in Den Haag bekend gemaakt in het gebouw van De Haagse Tribune, Hofweg 1H, Den Haag (5e etage, boven café Dudok). Dit gebeurt door Jurre Bosman (presentator van het SchoolTV weekjournaal) en Eddy Habben Jansen (adjunct-directeur IPP).

Joël Voordewind zal reageren op de uitslagen van deze verkiezingen. Aanwezige scholieren (uit zowel basis- als voortgezet onderwijs) kunnen vragen stellen aan hem en aan de andere kandidaten. Deze andere aanwezige kandidaten voor de Tweede Kamer zijn Job Cohen & Mohammed Mohandis (PvdA), Tofik Dibi (GroenLinks), Richard de Mos (PVV), Jan Jacob van Dijk (CDA), Klaas Dijkhoff (VVD), Jan Paternotte (D66), Nine Kooiman (SP), Marieke de Groot (PvdD), Arthur van der Putte (TON), Yesim Candan (Partij één), Jan-Frank Koers (Nieuw Nederland), Lea Manders (Partij voor Mens en Spirit), Daisha en Sander de Wijs (Heel NL), Lot Feijen (Lijst 17), Stefan de Konink en Wesley Schwengle (Piratenpartij).

Archief > 2010 > juni