Welkom in de raad: een must voor nieuwe raadsleden!

deelsessie inspiwoensdag 17 juni 2009

Op 3 maart 2010 zijn er gemeenteraadsverkiezingen in het land. Een grote groep nieuwe raadsleden zal dan voor het eerst de politieke arena betreden. Deze nieuwe groep krijgt te maken met tal van onderwerpen waar ze veelal niet bekend mee zullen zijn. De ChristenUnie Kaderschool organiseert daarom dit najaar speciaal voor nieuwe raadsleden een 7-daagse cursus: Welkom in de raad.

Volgens opleidingscoördinator van de kaderschool, Annerieke Pruim is deze cursus echt een must voor nieuwe raadsleden. “Deze cursus legt een basis voor de volledige raadsperiode, en raadsleden worden getraind op tal van onderwerpen”. De cursus is een afwisseling tussen inhoudelijke kennisoverdracht, discussie, meningsvorming en het trainen van persoonlijke vaardigheden. Van de 7 trainingsdagen vinden er 5 in het najaar plaats nog voor de verkiezingen. Op deze cursusdagen worden de deelnemers getraind in inhoudelijke onderwerpen en persoonlijke vaardigheden. De laatste 2 trainingsdagen zijn na de verkiezingen van 2010 in het voorjaar en borduren voort op de inmiddels opgedane praktijkervaring in de gemeenteraad.

De ChristenUnie Kaderschool investeert dit verkiezingsjaar extra in kandidaten die voor het eerst in de raad komen. Deze leergang is de eerste aanzet hiertoe. Na afloop van de cursus wordt er een vervolgplan gemaakt.

Welkom in de raad wordt vanaf 10 oktober aangeboden in drie verschillende plaatsen: Assen, Almere en Gorinchem.
Klik hier voor meer informatie en aanmelding.

Lees hier de ervaringen van Bert Holleman, een van de deelnemers van vorig seizoen.

Reacties op 'Welkom in de raad: een must voor nieuwe raadsleden!'