Mirjam Bikker kandidaat-lijsttrekker

Mirjam Bikker congres 2023 2-1.png
CU logo onder elkaar blauw
Door Webredactie op 17 juli 2023 om 06:55

Mirjam Bikker kandidaat-lijsttrekker

Het partijbestuur van de ChristenUnie draagt Mirjam Bikker voor als lijsttrekker van de partij voor de aankomende verkiezingen. Dat maakte het bestuur vandaag bekend. Mirjam Bikker is al sinds januari politiek leider van de partij en fractievoorzitter in de Tweede Kamer. Zij zal nu ook het team aanvoeren dat namens de ChristenUnie de campagne ingaat.

Partijvoorzitter Ankie van Tatenhove is enthousiast over de voordracht. “We zijn dankbaar dat Mirjam Bikker zich na een bewogen tijd beschikbaar heeft gesteld voor een volgende periode als voorvrouw van onze partij. Zij is de aangewezen persoon om onze club vol ideeën bij de kiezer onder de aandacht te brengen de komende maanden.”

Mirjam Bikker zelf is dankbaar dat ze door het bestuur naar voren wordt geschoven. “Sinds begin dit jaar mag ik ‘Team CU’ aanvoeren. In die periode hebben we veel meegemaakt, maar de gebeurtenissen van de voorbije maanden hebben me nog meer motivatie gegeven om die rol langer te gaan vervullen. Wat hebben wij een prachtige partij vol met mensen die hun eigen rol en talenten willen inzetten om goede dingen te doen voor ons land. Het land heeft meer dan ooit een verhaal van waarden nodig, precies wat de ChristenUnie in huis heeft.”

De komende weken wordt binnen de partij gewerkt aan een verkiezingsprogramma en een kandidatenlijst. Op een congres dat wordt georganiseerd in aanloop naar de verkiezingen van 22 november zullen beide worden vastgesteld.

Labels: ,