Adviseur (20-28 uur)

De ChristenUnie wil een politieke partij zijn die de samenleving in beweging brengt. Onze missie? Een samenleving die meer en meer functioneert naar Gods wil. Onderdeel van de ChristenUnie-organisatie is de Bestuurdersvereniging. Van steunfractielid tot minister, alle politici zijn lid van de vereniging. Het doel van de Bestuurdersvereniging is een netwerk creëren waar politieke inhoud en expertise elkaar ontmoeten; waar ideeën ontstaan, (politieke) vaardigheden getraind worden en onderlinge samenwerking gestimuleerd wordt. Kortom, wij inspireren, versterken en verbinden.

Ben jij politiek betrokken, sterk in verbindingen leggen en op zoek naar een maatschappelijk relevante functie? Wil jij er samen met je collega’s zijn voor alle ChristenUnie-politici in Nederland? Dan hebben wij dé functie voor jou, want wij zoeken een enthousiaste en relatiegerichte

Adviseur (Amersfoort, 20-28 uur)

Wat ga je doen?

Als onze nieuwe adviseur richt jij je op de onderlinge samenwerking en verbinding van ChristenUnie-politici op lokaal, regionaal en landelijk niveau. Ons doel is om steeds meer een netwerkorganisatie te worden waarbij de leden elkaar sneller en beter weten te vinden. Je organiseert hiervoor o.a. netwerk- en themabijeenkomsten en zoekt naar nieuwe mogelijkheden om de (online) netwerken te versterken en uit te breiden. Samen met je collega’s van de Bestuurdersvereniging  zorg je dat onze dienstverlening en toegevoegde waarde nog beter zichtbaar gemaakt wordt.

Dit betekent dat je …

• Diverse netwerk- en themabijeenkomsten voor o.a. fractievoorzitters, waterschapsleden, Statenleden, burgemeesters en wethouders organiseert.
  • (Ad hoc) advies en begeleiding bij onderlinge samenwerking (en conflicten) van leden geeft.
  • Handreikingen en adviezen over actuele of toekomstige vraagstukken schrijft die voor een groot deel van de leden belangrijk zijn.
  • Politiek relevante maatschappelijke ontwikkelingen en behoeften binnen de vereniging signaleert en op de agenda zet.
  • Blijvende verbinding creëert tussen “het land” en Den Haag.
  • Eigen initiatief van leden om elkaar op inhoud te ontmoeten stimuleert.
  • In campagnetijd breed inzetbaar bent om inhoudelijke input op verschillende politieke niveaus te leveren.

Bij de ChristenUnie werken

Wil jij meebouwen aan krachtige christelijke politiek? Wanneer je bij ons komt werken dan mag je rekenen op:

• Een uitdagende functie waarin je een bijdrage levert aan christelijke politieke impact op lokaal, regionaal en landelijk niveau.
  • De kans om de zichtbaarheid en kwaliteit van onze dienstverlening te verhogen.
  • Aandacht en budget voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • Een team dat gemotiveerd is om christelijke politiek te bevorderen. Goed om te weten, samen met het team van de Bestuurdersvereniging werk je op het partijbureau waar je enthousiaste, professionele en gedreven collega’s zult treffen.
  • Een inspirerende, complexe en continu veranderende werkomgeving.
  • Een prima salaris van €3.119,- tot €4.375,- (o.b.v. fulltime 36 uur, schaal 9 BBRA) en goede arbeidsvoorwaarden, zoals een eindejaarsuitkering, 23 vakantiedagen, flexibele werktijden, de mogelijkheid om thuis te werken, een thuiswerk- en telefoonvergoeding en een laptop.

We gaan graag met jou in gesprek als jij …

• Enthousiast bent over christelijke politiek en samen met ons wil bouwen aan een samenleving die meer en meer functioneert naar Gods wil.
  • Politiek inzicht combineert met oog voor mensen en sensitief bent voor interpersoonlijke verhoudingen en belangen.
  • Op een goede manier kunt omgaan met belangentegenstellingen en die helpt op te lossen.
  • Een goede netwerker bent en gemakkelijk verbinding tussen mensen weet te creëren.
  • Klant- en resultaatgericht werkt en over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden beschikt.
  • Minimaal op hbo-niveau functioneert en meerjarige politieke werkervaring hebt.
  • Bereid bent om op onregelmatige tijden te werken.

Heb je interesse?

Stuur uiterlijk 8 november 2023 je sollicitatie naar David Karelse via d.karelse@karelserecruitment.nl. Wil je eerst meer weten over de functie? Mail David of bel hem op 0682568838.