Beleidsmedewerker Eurofractie ChristenUnie

Ben jij geïnteresseerd in politiek en Europese besluitvorming en zoek je een mooie uitdaging? Lees dan verder! Europarlementariër Anja Haga is vanaf 1 januari 2024 op zoek naar een:

Beleidsmedewerker Eurofractie ChristenUnie

o
Je gaat als beleidsmedewerker werken in een klein, dynamisch en gezellig team van drie medewerkers (één in Brussel en twee in Nederland).

Wat ga je doen?

• Je denkt strategisch en houdt ontwikkelingen in Europa en Nederland bij;
  • Je helpt met het bedenken en opstellen van parlementaire rapporten en amendementen, ondersteunt de Europarlementariër in onderhandelingen en bereidt stemlijsten voor;
  • Je vertaalt, in samenwerking met je collega’s, ideeën naar beleid, opiniestukken en teksten voor (sociale)media;
  • Je onderhoudt contacten binnen de Europese instellingen, belangenorganisaties en de ChristenUnie;
  • Je bent medeverantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken binnen het team, zoals het voorbereiden van werkbezoeken en evenementen en het reageren op publieksvragen.

Wat zoeken we?

• Je hebt sterke mondelinge en schriftelijke vaardigheden in zowel Nederlands als Engels;
  • Je hebt een brede interesse in Europese politiek;
  • Je hebt kennis die relevant is voor de parlementscommissies Visserij (PECH), Milieu/Natuur (ENVI), Landbouw (AGRI) en Energie (ITRE) of hebt de interesse om die te ontwikkelen;
  • Je kunt goed zelfstandig werken en structuur aanbrengen in je werk, bent proactief en komt met nieuwe voorstellen en ideeën;
  • Je hebt een relevante en afgeronde WO-opleiding of zit in de eindfase van je opleiding;
  • Je voelt je betrokken bij de ChristenUnie en hebt bij voorkeur al ervaring opgedaan binnen de partij.
o
Omdat we in een klein team intensief samenwerken is het van groot belang dat je een teamspeler bent. Daarnaast is het Europees Parlement een dynamische werkomgeving waar geen dag hetzelfde is, wat de nodige flexibiliteit vereist. Affiniteit met het werken met verschillende culturen en nationaliteiten is een pré.
o
Je werkt vanuit Nederland (als Lokaal Assistent), waarbij je regelmatig in Brussel, en af en toe in Straatsburg, aanwezig zult zijn.
Je werkomgeving is internationaal en zeer afwisselend. Je ontvang een salaris in schaal 9 conform CAO Rijk, inschaling is afhankelijk van leeftijd en ervaring.
o
Geïnteresseerd? Stuur je motivatiebrief (max. 1 A4) en CV uiterlijk 22 november 2023 naar: contact@anjahaga.eu onder vermelding van “Sollicitatie medewerker Europees Parlement”.
o
Gesprekken met daarvoor uitgenodigde kandidaten zullen plaatsvinden op maandag 27 november.