Koranverbod in strijd met godsdienstvrijheid

Bijbel-webformaatmaandag 13 augustus 2007 15:53

ChristenUnie beschouwt de roep van Geert Wilders om de Koran te verbieden als inbreuk op de godsdienstvrijheid. “Een verbod zal ook contraproductief op de strijd tegen radicalisme binnen de Islam werken”, schrijft Arie Slob op zijn weblog.

Volgens de fractievoorzitter bestaat er geen twijfel over dat radicalisering moet worden aangepakt. Het gebruik van geweld blijft onacceptabel.

Wilders, voorzitter van de Partij voor de Vrijheid, vergeleek in een brief in De Volkskrant vorige week de Koran met ‘Mein Kampf’ van Adolf Hitler. Volgens de PVV’er roept het boek op tot geweld en moet het verboden worden. Aanleiding voor het relaas van Wilders is de mishandeling op zaterdag 4 augustus van de voorzitter van het comité voor ex-moslims, Eshan Jami.

Slob noemt het aangrijpen van de mishandeling door Wilders een voorbeeld van ‘opportunisme’. “Je gelooft je ogen niet bij het lezen van het Volkskrant-ingezonden van zijn hand.” De uitlatingen van de PVV-voorman dragen volgens Slob niet bij aan het aanpakken van de radicalisering van moslims op een ‘fatsoenlijke en constructieve’ manier.

(foto: freestockphotos.com)

Godsdienstvrijheid