PerspectieF: OV-jaarkaart Mbo-studenten moet er komen

ov-chipwoensdag 17 juni 2009 16:30

PerspectieF, de jongerenorganisatie van de ChristenUnie, wil een OV-kaart voor alle Mbo-studenten. Daarom nodigen ze staatssecretaris Bijsterveld uit om aankomende donderdag mee te reizen met een door de jongeren georganiseerde busreis langs verschillende Mbo-scholen.

Tijdens de reis gaan de ChristenUnie-jongeren in gesprek met Mbo-studenten over een gratis OV-jaarkaart. “We delen OV-kaarten uit aan Mbo-studenten die gratis mee mogen in onze bus. De staatssecretaris mag ook mee, want het is tijd dat de zij zelf van de Mbo-studenten hoort hoe belangrijk het voor hen is om voor een betaalbare prijs te kunnen reizen.”, aldus IJmert Muilwijk, voorzitter van PerspectieF.

Het voorstel om de OV-kaart ook voor Mbo-studenten beschikbaar te maken, is ingediend door regeringspartij ChristenUnie. ChristenUnie kamerlid Ed Anker diende hiervoor een motie in: “De OV-kaart voor Mbo-studenten is een grote wens van ons. De staatssecretaris zal heel goede argumenten moeten hebben om hier een stokje voor te steken, ik heb ze in ieder geval nog niet gehoord.”

IJmert Muilwijk: “De Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie moet nu voet bij stuk houden en zich niet af laten schepen.”

Ed Anker

Reacties op 'PerspectieF: OV-jaarkaart Mbo-studenten moet er komen'

Hoeven, W.H. (Wijnand) van der [25508]
Geplaatst op: 17-06-2009 22:04