Welke overbodige regels kunnen volgens jou de prullenbak in?

vrijdag 24 augustus 2012 14:02

'Door al die regels kom ik te weinig aan m'n echte werk toe.'

Je hoort het regelmatig uit de mond van leraren, verpleegsters en andere professionals in de zorg en het onderwijs.

De ChristenUnie wil zich inzetten voor een samenleving waarin mensen geen nummers zijn. Wij hebben vertrouwen in onze professionals en willen hen daarom de verantwoordelijkheid teruggeven. Wanneer de regelgeving doorslaat, worden mensen belemmerd in plaats van beschermd.

Neem een verpleegkundige die eindeloze checklists in moet vullen of met allerlei verschillende registratiesystemen werkt. Of een leerkracht van groep 1 en 2 die dagelijks uren bezig is met alle verplichte rapportages.

Ondanks de ambitie van het kabinet Rutte om de regeldruk in het onderwijs tegen te gaan, voerde het de afgelopen periode allerlei nieuwe regels in waar onderwijzers en leerlingen niet op zaten te wachten. Zoals de hoge 1040-urennorm. We moeten nu eens verder gaan dan alleen goede bedoelingen en echt iets aan regeldruk doen.

Jij kunt ons helpen!

Welke regel(s) vind jij overbodig en/of belemmerend als professional in de zorg of het onderwijs - of gewoon als burger?

Laat het ons hieronder weten. Binnenkort presenteert de ChristenUnie - mede naar aanleiding van jouw input op deze pagina - een plan van aanpak om de regeldruk te verminderen.

Reacties op 'Welke overbodige regels kunnen volgens jou de prullenbak in?'

1 2 3 4 5 Laatste pagina
Wim Baardse
Geplaatst op: 05-07-2013 00:10 Quote
Wat kan er in de prullenbak? 80 km regel voor vrachtwagens, ze rijden voor het overgrote deel tegen de 100. Invoeren inhaalverbod voor vrachtwagens.
APK vervangen door gewone grote beurt. Eigen risico zorgverzekering, tel die 350 euro maar bij de premie, want in april zit ik er toch al aan. Dan hoeven ze dat ook niet meer bij te houden en inkook niet. Schaf de tvzenders en het spul zoals de Tros en Avro en consorten maar af, maak het maar commercieel, we worden evengoed al ziek van al,die reclame. Hoeven we ons ook niet tevergeefs aan de discussie over die hoge salarissen. Overbodige wetten, die toch niet gecontroleerd en nageleefd worden in de prullenbak. Gevangenissen die op een hotel lijken in een bejaardenhuis veranderen. De gevangenen terug naar het land van herkomst, lopend dus. Zo dat was maar een klein beetje, anders wordende bakste klein.
1 2 3 4 5 Laatste pagina
Nieuw bericht