ChristenUnie verandert gewoon congres in verkiezingscongres

vrijdag 18 oktober 2002 16:09

Het bestuur van de ChristenUnie heeft vandaag in een extra vergadering een aantal besluiten genomen ter voorbereiding op de verkiezingen. De partij staat klaar voor de verkiezingen. In een brief aan de kiesverenigingen deelt de partij vandaag mee dat het geplande congres op 9 november in Het Streek te Ede een verkiezingscongres zal zijn. Het bestuur zal na consultatie van de kiesverenigingen het congres een enkelvoudige voordracht voor het lijsttrekkerschap doen.

Om de democratische besluitvorming te bevorderen roept het bestuur de kiesverenigingen op om komende week een extra ledenvergadering te beleggen. De verenigingen worden uitgenodigd om een top 5 van politieke profileringspunten en kandidaten voor de top 5 en de overige posities op de kandidatenlijst aan te reiken. Twee commissies zullen het bestuur adviseren bij de beoordeling van de aangeleverde profileringspunten en de genoemde kandidaten. Uiteindelijk beslist het congres op 9 november over de vaststelling hiervan.

Het bestuur heeft Peter van der Bijl – directeur van het partijbureau – benoemd als voorzitter van het campagneteam. Hij is belast met de interne organisatie van de campagne. Nico Schipper – voorlichter van de fractie – is belast met de externe communicatie. In de aanloop naar de verkiezingen presenteert de ChristenUnie een verkiezingsmanifest, dat een actualisering is van het verkiezingsprogramma 2002-2006. De partij betaalt de verkiezingscampagne uit bestaande budgetten en de opbrengsten van nieuwe fondswervingsacties.

Reacties op 'ChristenUnie verandert gewoon congres in verkiezingscongres'

Nieuwsarchief > 2002 > oktober