Verkiezingen Europees Parlement

donderdag 22 mei 2014 07:30

Op 22 mei vinden in Nederland de verkiezingen voor het Europees Parlement plaats. De ChristenUnie neemt samen de met de SGP deel aan deze verkiezingen.

De slogan voor de komende verkiezingen van ChristenUnie-SGP voor het Europees Parlement op 22 mei 2014 is: Samenwerking Ja, Superstaat Nee. De huidige ChristenUnie-Europarlementariër Peter van Dalen lijsttrekker. Peter van Dalen: “ChristenUnie en SGP willen het christelijk geloof een stem geven in het Europees Parlement. Een boodschap van vrede en hoop, voor ons continent, voor Europese burgers, voor Nederlandse kiezers, voor vervolgde christenen wereldwijd.”

Volgens nummer 2 op de lijst, Europarlementariër Bas Belder (SGP), kan de Europese campagne van start: ,,ChristenUnie en SGP hebben een unieke kijk op de Europese samenwerking. Onze slogan geeft aan dat we op verschillende terreinen de meerwaarde van Europese samenwerking zien. De economie en het milieu stoppen niet bij de grens. Maar Europa hoeft zich niet met alles te bemoeien. Denk aan pensioenen, onderwijs en gezondheidszorg. Daarmee gaan ChristenUnie en SGP voor de gulden middenweg, tussen de mensen die roepen “Meer, meer Europa” en de mensen die zich willen terugtrekken achter de dijken: allebei sprookjes.”

Reacties op 'Verkiezingen Europees Parlement'