Zorg voor de schepping

De ChristenUnie vindt het belangrijk dat we aan onze kinderen een gezonde schepping doorgeven. We hebben als rentmeesters van God een belangrijke opdracht gekregen om goed voor de aarde te zorgen. De overheid moet daarom samen met ondernemers en burgers werken aan een duurzame toekomst voor onze kinderen. De ChristenUnie wil in één generatie naar een schone energievoorziening.

1. Schoorl.jpg
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 13 maart 2019 om 15:51

‘Kabinet zet grote stap naar effectief en sociaal klimaatbeleid’

‘Het kabinet zet vandaag een grote stap op weg naar effectief en sociaal klimaatbeleid. Voor de schepping is het van groot belang dat we de klimaatdoelen van Parijs gaan halen. Het kabinet laat vandaag zien dat het menens is’, zegt ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers als reactie op de doorrekeningen van het concept-klimaatakkoord en de kabinetsreactie.

Lees meer over "‘Kabinet zet grote stap naar effectief en sociaal klimaatbeleid’"
  2. Energiecentrale.jpg
    carladikfaber2018
    Door Carla Dik-Faber op 25 januari 2019 om 13:15

Zorg voor schepping in belang van onze kinderen

De raming van het Planbureau voor de Leefomgeving van vandaag laat opnieuw indringend zien voor welke opgave we met elkaar staan. Die opgave is fors maar ik vind dat alles op alles gezet moet worden om die doelen te halen.

Lees meer over "Zorg voor schepping in belang van onze kinderen"