Zorg voor de schepping

De ChristenUnie vindt het belangrijk dat we aan onze kinderen een gezonde schepping doorgeven. We hebben als rentmeesters van God een belangrijke opdracht gekregen om goed voor de aarde te zorgen. De overheid moet daarom samen met ondernemers en burgers werken aan een duurzame toekomst voor onze kinderen. De ChristenUnie wil in één generatie naar een schone energievoorziening.

1. Energiecentrale.jpg
    carladikfaber2018
    Door Carla Dik-Faber op 25 januari 2019 13:15

Zorg voor schepping in belang van onze kinderen

De raming van het Planbureau voor de Leefomgeving van vandaag laat opnieuw indringend zien voor welke opgave we met elkaar staan. Die opgave is fors maar ik vind dat alles op alles gezet moet worden om die doelen te halen.

Lees meer over "Zorg voor schepping in belang van onze kinderen"
  2. Schoorl.jpg
    gertjansegers2018
    Door Gert-Jan Segers op 18 januari 2019 11:16

Het debat over klimaatpolitiek warmt steeds verder op. Afgelopen weekend droeg collega Klaas Dijkhoff z’n steentje daaraan bij en als je sommige bijdragen leest, lijkt het klimaatdebat wel een nieuwe vorm van identiteitspolitiek te worden.

Lees meer over "Van een oververhit klimaatdebat naar verstandig klimaatbeleid: een verantwoording"