Zorg voor de schepping

De ChristenUnie vindt het belangrijk dat we aan onze kinderen een gezonde schepping doorgeven. We hebben als rentmeesters van God een belangrijke opdracht gekregen om goed voor de aarde te zorgen. De overheid moet daarom samen met ondernemers en burgers werken aan een duurzame toekomst voor onze kinderen. De ChristenUnie wil in één generatie naar een schone energievoorziening.

1. Zonnepanelen
    carladikfaber2018
    Door Carla Dik-Faber op 1 november 2019 om 15:45

Reactie op doorrekeningen klimaatplannen

Dit kabinet werkt aan een economie die veel meer rekening houdt met de draagkracht van de aarde. De ChristenUnie vindt dat belangrijk: we nemen onze verantwoordelijkheid voor de schepping en voor volgende generaties. Tegelijkertijd willen we dat iedereen in onze samenleving dit mee kan maken en dat we rekening houden met mensen met een smalle beurs.

Lees meer over "Reactie op doorrekeningen klimaatplannen"
  2. Lege weg.jpg
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 12 oktober 2019 om 07:00

ChristenUnie en GroenLinks willen terugkeer autoloze zondag

ChristenUnie en GroenLinks dienen volgende week gezamenlijk een voorstel in voor de terugkeer van autoloze zondag. Vorige maand waren er in Europese steden als Londen, Parijs en Brussel autoloze zondagen. Kamerleden Carla Dik-Faber (ChristenUnie) en Suzanne Kröger (GL) waren onder de indruk van de beelden.

Lees meer over "ChristenUnie en GroenLinks willen terugkeer autoloze zondag"