Zorg voor de schepping

De ChristenUnie vindt het belangrijk dat we aan onze kinderen een gezonde schepping doorgeven. We hebben als rentmeesters van God een belangrijke opdracht gekregen om goed voor de aarde te zorgen. De overheid moet daarom samen met ondernemers en burgers werken aan een duurzame toekomst voor onze kinderen. De ChristenUnie wil in één generatie naar een schone energievoorziening.

1. Zonnepanelen
    carladikfaber2018
    Door Carla Dik-Faber op 10 juli 2018 15:28

Wéér een stap in de richting van Parijs

Nog geen twee weken geleden presenteerden we – de ChristenUnie samen met GroenLinks, PvdA, D66, SP, VVD en CDA – een nieuwe Klimaatwet. Daarin legden we stevige ambities vast voor het tegengaan van klimaatverandering. Ik noemde het een historische stap vooruit.

Lees meer over "Wéér een stap in de richting van Parijs"
  2. Zonnepanelen op dak.jpg
    carladikfaber2018
    Door Carla Dik-Faber op 27 juni 2018 16:11

Een historische stap vooruit in de zorg voor onze schepping

Drie jaar geleden was ik erbij toen in Parijs onderhandeld werd over het klimaatakkoord. Een historisch moment. Kamerbreed stonden we daar. Vandaag staan we hier opnieuw, met zeven partijen. Coalitie en oppositie trekken samen op om een ambitieuze Klimaatwet te presenteren. Opnieuw een historisch moment. We leggen onze ambities vast. Niet alleen voor de komende jaren, maar ook voor de komende generaties.

Lees meer over "Een historische stap vooruit in de zorg voor onze schepping"