Zorg voor de schepping

De ChristenUnie vindt het belangrijk dat we aan onze kinderen een gezonde schepping doorgeven. We hebben als rentmeesters van God een belangrijke opdracht gekregen om goed voor de aarde te zorgen. De overheid moet daarom samen met ondernemers en burgers werken aan een duurzame toekomst voor onze kinderen. De ChristenUnie wil in één generatie naar een schone energievoorziening.

1. 95587897_3732393443501880_5181397573222531072_o.jpg
    carladikfaber2018
    Door Carla Dik-Faber op 8 mei 2020 om 12:20

De negende vrucht van de Geest: zelfbeheersing

In een paar weken tijd is de wereld om ons heen drastisch veranderd. Het leven is niet zo maakbaar gebleken als we dachten. Het coronavirus leek zo ver weg, in China, in Italië, en toen was het ineens in Brabant en onder ons. De overheid heeft maatregelen genomen die tot voor kort ondenkbaar leken.

Lees meer over "De negende vrucht van de Geest: zelfbeheersing"
  2. Insecten.jpg
    carladikfaber2018
    Door Carla Dik-Faber op 24 april 2020 om 15:01

Zorg voor de schepping: stevige stap in de goede richting

Vorig jaar hebben twee rechterlijke uitspraken ons met de neus op de feiten gedrukt: we moeten beter voor de schepping zorgen. De hoeveelheid stikstof die we uitstoten is vernietigend voor de natuur in ons land. De hoeveelheid CO2 die we de lucht in blazen draagt bij aan een zorgwekkende verandering van het klimaat.

Lees meer over "Zorg voor de schepping: stevige stap in de goede richting"