Zorg voor de schepping

De ChristenUnie vindt het belangrijk dat we aan onze kinderen een gezonde schepping doorgeven. We hebben als rentmeesters van God een belangrijke opdracht gekregen om goed voor de aarde te zorgen. De overheid moet daarom samen met ondernemers en burgers werken aan een duurzame toekomst voor onze kinderen. De ChristenUnie wil in één generatie naar een schone energievoorziening.

1. Groen Geloven
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 22 augustus 2019 om 13:40

‘We staan aan de vooravond van een enorme verandering in onze samenleving’

Let dit jaar tijdens Prinsjesdag eens extra op Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber. Ze maakt op die dag graag een duurzaam statement door kleding te dragen van gerecyclede materialen, zoals PET-flessen of bekleding uit oude NS-treinen. ‘Kleding is na olie de meest vervuilende industrie en draagt 8% bij aan de mondiale CO2 uitstoot.’

Lees meer over "‘We staan aan de vooravond van een enorme verandering in onze samenleving’"
  2. Schoorl.jpg
    gertjansegers2018
    Door Gert-Jan Segers op 3 juli 2019 om 23:15

Niet maakbaar, wel kwetsbaar

Ik zag het levenslicht in 1969. Sinds die tijd is het CO2-gehalte met 30% toegenomen en die toename in de atmosfeer gaat steeds sneller en zou in 2100 zomaar eens het dubbele van het huidige niveau kunnen zijn. En natuurlijk, CO2 is een natuurlijk gas waar planten prachtig van groeien. Het zit zelfs in cola.

Lees meer over "Niet maakbaar, wel kwetsbaar"