Zorg voor de schepping

De ChristenUnie vindt het belangrijk dat we aan onze kinderen een gezonde schepping doorgeven. We hebben als rentmeesters van God een belangrijke opdracht gekregen om goed voor de aarde te zorgen. De overheid moet daarom samen met ondernemers en burgers werken aan een duurzame toekomst voor onze kinderen. De ChristenUnie wil in één generatie naar een schone energievoorziening.

1. Zonnepanelen
    carladikfaber2018
    Door Carla Dik-Faber op 24 oktober 2018 19:13

Ambitieuze klimaatmaatregelen goed voor schepping én voor portemonnee

Al weken beheerst klimaatverandering dagelijks het nieuws. De klimaattafels van de polder, het IPCC-rapport over klimaatverandering en de Urgenda-klimaatzaak tegen de Staat. Je zou bijna denken dat alleen groene bobo’s zich tegen het klimaat aan bemoeien: ministers, wetenschappers, rechters en hoge vertegenwoordigers van het bedrijfsleven en milieuclubs.

Lees meer over "Ambitieuze klimaatmaatregelen goed voor schepping én voor portemonnee"
  2. Molens langs het water
    carladikfaber2018
    Door Carla Dik-Faber op 5 oktober 2018 13:28

Flinke stap vooruit voor het klimaat

Vandaag hebben we weer een nieuwe stap gezet richting een nationaal Klimaatakkoord. Het kabinet heeft richting gegeven aan de onderhandelaars aan de Klimaattafels, als vervolg op de hoofdlijnen die afgelopen zomer zijn gepresenteerd. De industrie gaat veel minder CO2 uitstoten, onze huizen worden geïsoleerd en gaan van het Gronings gas af, elektrisch rijden wordt het nieuwe normaal en we gaan naar een klimaatslim landbouwsysteem.

Lees meer over "Flinke stap vooruit voor het klimaat"