Trainingen op aanvraag

Trainingen op maat

Sommige onderwerpen komen beter tot hun recht wanneer je er als fractie en/of bestuur als geheel een training in volgt. Daarom biedt het Opleidingscentrum ook maatwerktrainingen aan.

Mediatraining

Vooraf beantwoorden de deelnemers een serie vragen. Op basis daarvan stellen we een definitief programma op. Mogelijke onderdelen van de training zijn:

• De werkwijze van nieuwsredacties en journalisten kennen en gebruiken in uw communicatie
  • Uw verhaallijn vasthouden in een interview
  • Een mediastrategie ontwikkelen
  • Goede persberichten schrijven
  • Kort maar krachtig uw boodschap overbrengen

Meer informatie: Mediatraining

Teamtraining en Visie- en strategietraining

Hoe kan uw fractie zich onderscheiden van andere (christelijke) fracties met vergelijkbare standpunten? Wat zijn de belangrijkste doelen van uw fractie voor de komende periode en hoe wilt u die bereiken? Hoe kunt u als team zo effectief mogelijk zijn? Omdat de antwoorden op deze vragen specifiek zijn voor uw lokale of provinciale situatie, biedt het ChristenUnie Opleidingscentrum hiervoor training op maat. Voorafgaand aan de training vindt overleg plaats tussen de trainer en een vertegenwoordiger van de fractie of kiesvereniging over leerwensen en specifieke omstandigheden. Hierdoor wordt optimaal op de leervraag ingegaan.

Maar informatie over deze trainingen:

Workshop social media

Sociale media vormen een belangrijk instrument om te communiceren met de achterban en het verwerven van draagvlak voor politieke standpunten. Ze bieden een politicus grote kansen om extra zichtbaar en herkenbaar te zijn, maar dat vereist wel de juiste strategie. Hoe benut u deze kansen optimaal? In deze training ontwikkelt u samen met uw fractie een efficiënte en doelgerichte social mediastrategie

Meer informatie: Workshop social media