Waardig ouder worden

De ChristenUnie wil een samenleving waarin mensen waardig ouder kunnen worden. We zijn tegen de plannen voor ‘voltooid leven’. Wij geloven in de kracht van goede zorg en aandacht voor ouderen. We mogen nooit accepteren dat mensen zich vanwege bijvoorbeeld eenzaamheid overbodig voelen. De afgelopen weken heeft de ChristenUnie daarom samen met ouderenorganisatie KBO-PCOB en Jan Slagter van Omroep Max gewerkt aan het plan 'Waardig ouder worden'. Zo werken we met elkaar aan een samenleving waarin we omzien naar elkaar

1. 20170221-cu-zilverenpact-lowres-24880-bijgesneden
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 21 februari 2017 18:30

Staatssecretaris Van Rijn omarmt Zilveren Pact

Staatssecretaris Martin van Rijn omarmt ‘het Zilveren Pact’ wat de initiatiefnemers, ChristenUnie, Omroep MAX en ouderenorganisatie KBO-PCOB, aan hem overhandigden.

Lees meer over "Staatssecretaris Van Rijn omarmt Zilveren Pact"
  2. Verpleegster met oude vrouw.jpg
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 31 januari 2017 05:30

Brede coalitie komt met manifest ‘Waardig ouder worden’

Politieke partijen, maatschappelijke organisaties en bekende Nederlanders scharen zich achter plan voor welzijn alle ouderen

Lees meer over "Brede coalitie komt met manifest ‘Waardig ouder worden’"
  1. Waardig ouder worden 1
    gert-jan segers portret
    Door Gert-Jan Segers op 3 februari 2017 18:02

Radio- en tv-spots voor ‘Waardig ouder worden’

Samen met Omroep MAX en KBO-PCOB lanceren we vandaag campagnespotjes op radio, televisie en internet voor het manifest ‘Waardig ouder worden’. In de spot wordt iedereen opgeroepen het manifest op www.waardigouderworden.nl te ondertekenen.

Lees meer over "Radio- en tv-spots voor ‘Waardig ouder worden’"
  2. Oude vrouw helpen.png
    gert-jan segers portret
    Door Gert-Jan Segers op 31 januari 2017 07:01

To be or not to be: aandacht en zorg voor ouderen (column ND)

We hebben elkaar nodig. En ik heb u nodig. Eerst het eerste. Ik weet niet hoe dat bij u is, maar ik vind het vaak veel makkelijker om anderen te helpen dan zelf om hulp te vragen. Toch komen we allemaal vroeg of laat in een afhankelijke positie. Als we onze geliefden en vrienden dan niet om hun hulp vragen, ontnemen we hen ook de vreugde die naastenliefde vaak oplevert.

Lees meer over "To be or not to be: aandacht en zorg voor ouderen (column ND)"
  1. 20160204-CU-TweedeKamerfractie-hires-6703
    carla blog foto
    Door Carla Dik-Faber op 26 oktober 2016 18:41

Waarom steun voor motie van afkeuring over zelfdoding?

Het gebeurt niet vaak dat de ChristenUnie een motie van afkeuring steunt, laat staan zelf indient. Ook voor mij was het de eerste keer dat mijn naam onder een motie van afkeuring stond. Een zwaar politiek middel bij een zwaar onderwerp: hulp bij zelfdoding van mensen die hun leven als ‘voltooid’ ervaren.
    Lees meer over "Waarom steun voor motie van afkeuring over zelfdoding?"