Waardig ouder worden

De ChristenUnie wil een samenleving waarin mensen waardig ouder kunnen worden. We zijn tegen de plannen voor ‘voltooid leven’. Wij geloven in de kracht van goede zorg en aandacht voor ouderen. We mogen nooit accepteren dat mensen zich vanwege bijvoorbeeld eenzaamheid overbodig voelen. De afgelopen weken heeft de ChristenUnie daarom samen met ouderenorganisatie KBO-PCOB en Jan Slagter van Omroep Max gewerkt aan het plan 'Waardig ouder worden'. Zo werken we met elkaar aan een samenleving waarin we omzien naar elkaar

1. Palliatieve zorg
    Door Gert-Jan Segers op 7 maart 2018 18:34

Extra geld voor palliatieve zorg

Het kabinet stelt vanaf dit jaar 4 miljoen extra beschikbaar voor vrijwilligers in de palliatieve terminale zorg. De ChristenUnie is dankbaar voor dit kabinetsbesluit. Versterking van de palliatieve terminale zorg is een belangrijk speerpunt uit het manifest Waardig ouder worden en kwam uiteindelijk ook in het regeerakkoord terecht.

Lees meer over "Extra geld voor palliatieve zorg"
  2. 20170221-cu-zilverenpact-lowres-24880-bijgesneden
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 21 februari 2017 18:30

Staatssecretaris Van Rijn omarmt Zilveren Pact

Staatssecretaris Martin van Rijn omarmt ‘het Zilveren Pact’ wat de initiatiefnemers, ChristenUnie, Omroep MAX en ouderenorganisatie KBO-PCOB, aan hem overhandigden.

Lees meer over "Staatssecretaris Van Rijn omarmt Zilveren Pact"
  1. cropped-00-openings-afbeelding-caroussel
    Door Gert-Jan Segers op 19 juni 2018 08:53

Als je geest een labyrint wordt en woorden je ontvallen (column ND)

Eerlijk gezegd had ik nog nooit van Michel Van Dousselaere gehoord en hoewel hij nog leeft, zal ik deze Vlaamse acteur ook nooit meer kunnen zien spelen. Maar na het zien van de documentaire over hem zal ik zijn wanhopig vriendelijke blik ook niet snel meer kunnen vergeten

Lees meer over "Als je geest een labyrint wordt en woorden je ontvallen (column ND)"
  2. Palliatieve zorg
    Door Gert-Jan Segers op 7 maart 2018 18:34

Extra geld voor palliatieve zorg

Lees meer over "Extra geld voor palliatieve zorg"
  1. 20151121 CU Congres lowres-1798
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 6 april 2018 17:07

Tweede Kamerleden van de ChristenUnie en de SGP zijn verbijsterd over de tentoonstelling van een zogenaamde ‘zelfmoordmachine’ op een uitvaartbeurs, volgende week in Amsterdam.

Lees meer over "ChristenUnie en SGP: ‘zelfmoordmachine’ is zorgwekkende verheerlijking van zelfdoding"
  2. Carla Dik-Faber - Foto: Anne Paul Roukema
    carladikfaber2018
    Door Carla Dik-Faber op 6 september 2017 12:55

ChristenUnie zeer bezorgd over zelfdodingsmiddel

De ChristenUnie  is zeer bezorgd over het nieuws dat de Coöperatie Laatste Wil haar leden de weg wil wijzen naar een bestaand conserveringsmiddel om te gebruiken als zelfdodingsmiddel. ChristenUnie-Kamerlid Carla Dik-Faber wil van het kabinet weten  welke actie zij onderneemt.

Lees meer over "ChristenUnie zeer bezorgd over zelfdodingsmiddel"
  3. Carla Dik-Faber - Foto: Anne Paul Roukema
    carladikfaber2018
    Door Carla Dik-Faber op 11 april 2017 13:59

Apothekers klem bij euthanasie; ChristenUnie en SGP willen duidelijkheid

Veel apothekers zitten klem bij euthanasie. Aan de ene kant worden ze geacht om middelen ter beschikking te stellen aan artsen om euthanasie mogelijk te maken, aan de andere kant krijgen ze vaak te maken met verzoeken waar veel onduidelijkheid over is. ChristenUnie en SGP vinden dat de regering op dit punt helderheid moet verschaffen. Daarom hebben ze deze kwestie aangekaart bij minister Schippers van Volksgezondheid.

Lees meer over "Apothekers klem bij euthanasie; ChristenUnie en SGP willen duidelijkheid"