Eerste Kamerleden

Nieuwsoverzicht Eerste Kamer

Bijdrage Peter Ester aan de Algemene financiële beschouwingen

Eurosdinsdag 12 december 2017 14:51 Vandaag worden door de Eerste Kamer de Algemene financiële beschouwingen gehouden en het pakket Belastingplan 2018 behandeld. Senator Peter Ester stond stil bij de mogelijke economische en financiële impact voor ons land van de grote internationale onzekerheden en daarmee samenhangende risico's, zoals de Brexit. Een ander groot voortdurend aandachtspunt voor Ester is de noodzaak van het verkleinen van ongerechtvaardigde fiscale verschillen. Lees hier zijn bijdrage, waarin hij ingaat op deze en andere aangelegen punten. lees verder
Peter Ester

Nederland op orde - bijdrage Roel Kuiper aan Algemene Politieke Beschouwingen

roel-kuiper-vierkant-600x600maandag 04 december 2017 22:44 Vandaag en morgen vinden de Algemene politieke beschouwingen plaats in de Eerste Kamer. Fractievoorzitter Roel Kuiper hield in zijn bijdrage de minister-president zijn liberale voorganger Cort van der Linden ten voorbeeld, onder wiens leiding 100 jaar geleden het algemeen kiesrecht werd ingevoerd en de gelijke behandeling van het bijzonder onderwijs werd geregeld. Hij riep premier Rutte op in die geest te regeren.

Kuiper onderstreepte het belang van het op orde hebben van de uitvoering van de kerntaken overheid. "Het is goed dat na jaren van - te - grote bezuinigingen er nu word geïnvesteerd in veiligheid, defensie, handhaving en toezicht."

Hier kunt u de gehele bijdrage van Roel Kuiper nalezen. lees verder
Roel Kuiper

Bijdrage Peter Ester aan debat over wettelijke verankering staatkundige positie Bonaire, Sint Eustatius en Saba

Foto Peter Ester - hoge resolutiedinsdag 24 oktober 2017 17:12 Vandaag debatteerde de Eerste Kamer voor de laatste keer met minister Plasterk. Het ging over de grondwetswijziging die het mogelijk maakt de staatkundige positie van Bonaire Sint Eustatius en Saba een constitutionele basis te geven. Onderstaand kunt u kennis nemen van de bijdrage van Senator Peter Ester. lees verder