Joël Voordewind en Keklik Yücel (PvdA) collecteren voor Serious Request

stock_image_4676donderdag 20 december 2012 17:55

Vandaag gaat Joël Voordewind, Tweede Kamerlid voor de ChristenUnie, samen met zijn PvdA-collega Keklik Yücel weer langs de fracties en medewerkers in het Kamergebouw om geld in te zamelen voor de Serious Request actie die momenteel gaande is in Enschede.

"Voordewind en Yücel gaan na de laatste stemming collecteren bij de plenaire zaal. Dat wordt een latertje want stemmingen lopen op de laatste dag voor het kerstreces vaak uit tot in de nacht. Zaterdag wordt het geld dan aangeboden aan de vastende dj's van 3FM in het Glazen Huis in Enschede. Ze zamelen geld in voor de bestrijding van kindersterfte.

De inzameling in de Kamer is geen novum. De ChristenUnie collecteert al een jaar of 6 in de Kamer voor Serious Request. Vorig jaar werd ongeveer 3000 euro opgehaald.

Minister Lilianne Ploumen van Ontwikkelingssamenwerking gaat zaterdag voor het goede doel collecteren in Enschede. Eerder deze week liet ze weten de uiteindelijke opbrengst van de actie niet te verdubbelen zoals in het verleden wel gebeurde. Ze zet daarmee het ingezette beleid van het vorige kabinet voort."

Bron: ANP (via de Volkskrant)

Archief > 2012 > december