ChristenUnie stelt vragen over abortusboot

Carla Dik-Faber Foto Ruben Timmanwoensdag 03 oktober 2012 09:57

Kamerleden Carla Dik-Faber en Joël Voordewind hebben vragen gesteld aan de ministers van Volksgezondheid Welzijn en Sport en Buitenlandse Zaken over de abortusboot van ‘Women on Waves’ die naar Marokko is vertrokken. Deze vragen werden samen met de SGP ingediend.

De Kamerleden willen weten of vrouwen die de abortusboot bezoeken strafrechtelijke vervolging riskeren bij terugkomst aan wal. Dik-Faber: “Zijn de medewerkers van de boot daar van op de hoogte en stellen zij de eventuele bezoekers van de boot op de hoogte van het risico van eventuele vervolging? Wij vragen de ministers om de initiatiefnemers van de abortusboot hierop aan te spreken en aan te dringen om van het bezoek naar Marokko af te zien.”

De ChristenUnie wil ook weten of de mobiele kliniek wordt meegenomen naar Marokko. Dik-Faber: “Op welke wijze wordt gegarandeerd dat Women on Waves zich aan de wet- en regelgeving houdt en zich dus ook  houdt aan de beraadtermijn van vijf dagen en andere zorgvuldigheidseisen zoals het aanbieden van alternatieven?”  Daarom wil de partij ook weten welke vergunningen de stichting Women on Waves op dit moment heeft.

Reacties op 'ChristenUnie stelt vragen over abortusboot'

Archief > 2012 > oktober